• Malinmana

Vecka 7+3, molvärk+liten blödning.

Jag skulle precis gå ut och promenera när jag kände att det rann till. Gick in på toa och torkade mig med papper och fick då brun-rött blod på pappret. Under i stort sett hela denna dagen , särskilt de senaste timmarna så har jag haft som en måttlig mensvärk .. mer än den molvärken jag haft tidigare under graviditeten. Nu är den inte lika kraftig men det molar lite. Det är väl omöjligt att säga om det är början till missfall eller ej? :(

• Svar på tråden Vecka 7+3, molvärk+liten blödning.
  • Smultrontjejen

Hej!

Jag har haft totalt 4 blödningar under denna graviditet. V5+3

V6+4

V7+3

Och sen 12+0

Allt är som det ska och jag hoppas och tror allt är bra för dig också.

• Malinmana

Ok, låter lovande. Har du haft lite ondare än den vanliga molvärken i samband med blödningarna?

• EpicNurse

Som du säger så är det omöjligt att säga. Men så länge du inte har en kontinuerlig blödning så försök att inte oroa dig. Typ 80% av alla som blöder lite och/eller har brun/röd flytning i tidig graviditet har en normal graviditet och får inte missfall! Oftast kommer blödningarna från tappen eller slidan, alltså inte inifrån livmodern.

Mensvärk har man ju till och från hela graviditeten så det går inte heller att sägs att det tyder på missfall. Har träffat många som både blött lite/måttligt/som mens och haft mensvärk där allt sett fint ut med graviditeten! :)

Försök att låta bli att fundera på det, det är ju trots allt bara tiden som kan visa vad som ska ske!

• Malinmana

Det är sant. Går inte att påverka vad som sker. Jag är inte så konfunderad över blödningen, eftersom den var liten och det har än då länge inte kommit mer. Det som gör mig fundersam är den lite kraftigare mensvärken jag haft de senaste timmarna:/ Även om det nu inte blir mer än så här så tänker jag ändå ringa BM imorgon.

Tack för svar!:)

• EpicNurse
    Malinmana skrev 2017-02-15 20:11:33 följande:

Det är sant. Går inte att påverka vad som sker. Jag är inte så konfunderad över blödningen, eftersom den var liten och det har än då länge inte kommit mer. Det som gör mig fundersam är den lite kraftigare mensvärken jag haft de senaste timmarna:/ Även om det nu inte blir mer än så här så tänker jag ändå ringa BM imorgon.

Tack för svar!:)

Låter klokt! :)
  • Malinmana

Vill ha fler svar:) Både personer med erfarenhet av mf, ma och "vanliga blödningar" .

• Malinmana

Nu har det kommit rött blod också, ungefär lika mycket som det kom brunt förut. Molar lite i magen men inga smärtor/kramper Hjälp?!

• Malinmana

Blödningarna tilltagit ytterligare, dock inga "floder" , har samtidigt lite-måttlig värk i livmodern.

• EpicNurse

Vad jobbigt! Har du pratat med din barnmorska? Eftersom du ändå blött en del nu så tycker jag du ska ringa och få en tid för ul på någon dag så man kan se hur det ser ut! Om din MVC inte kan erbjuda det så hör med din kvinnoklinik.

• Moneece

Hej! Hur går det idag?

Under min andra grav blödde jag till och från från ca v 5 till v 7. Till sist fick jag sån ont i magen samtidigt som jag blödde ganska mycket så jag ringde till vårdcentralen och fick då höra "att det är början på missfall. Ta alvedon och försök vila"...

Idag är min dotter 1,5 år gammal. Blödningen har bara avgått av sig själv och resten av graviditeten var normal.

Hoppas det blir bra för dig också!

• Malinmana

Hej!

Det verkar som att det kan vara hur som. Men tänker ändå va inställd på missfall/början på missfall. Har blödit ungefär lika mycket hela tiden sen 19.30 igår, mest rött men också brunt. Igår kväll och inatt var värken lite jobbig, känner fortfarande mol men inte alls lika ont. Det kommer blod med jämna mellanrum (verkar brunt igen) men inte behövt byta skydd sen 08 imorse.

Fick tid på gynmottagbingen i Lidköping imorgon. Glad att det ändå gick så lätt att få dem att förstå att man vill veta. Det är ju inget solklart missfall.

• EpicNurse
    Malinmana skrev 2017-02-16 11:19:02 följande:

Hej!

Det verkar som att det kan vara hur som. Men tänker ändå va inställd på missfall/början på missfall. Har blödit ungefär lika mycket hela tiden sen 19.30 igår, mest rött men också brunt. Igår kväll och inatt var värken lite jobbig, känner fortfarande mol men inte alls lika ont. Det kommer blod med jämna mellanrum (verkar brunt igen) men inte behövt byta skydd sen 08 imorse.

Fick tid på gynmottagbingen i Lidköping imorgon. Glad att det ändå gick så lätt att få dem att förstå att man vill veta. Det är ju inget solklart missfall.

Vad bra att du fick tid! Är lite skeptisk till tidiga ultraljud för det visar ju bara en ögonblicksbild. Även om altt ser bra ut på ul så kan vad som helst hända och inte hända en timme senare eller nästa vecka. Därför brukar det vara bra att inte göra ul så fort man börjar blöda utan vänta ett par dagar/någon vecka för då får man ofta ett bättre svar på vad som faktiskt händer. Så det är bra att du fick tid imorgon för då har det ändå gått ett par dagar!
  • Smultrontjejen

Jag skrev innan att jag blödigt 4 gånger denna grav och allt är bra ändå.

Ska tillägga att jag under det senaste året haft 2 ma och 1 MF.

-Första ma upptäcktes på ul v 13+0 fostret stanst av 2-3 veckor tidigare. Ingen värk eller blödning

-Andra ma 9+0 upptäcktes på vul pga rosa flytning. Fostret stannat av i v6-7 Ingen värk

-Tredje MF 5+0 kom som en mens

De blödningarna jag haft nu har varit allt ifrån blodblandad flytning till störtblödning med klumpar som ledde till akuten. Har sett bebisen 2 gånger efter det och allt är bra.

Hoppas verkligen det går bra för dig!

• Malinmana

Hej! Jag har idag varit på vul. De kunde se en graviditet som sitter på rätt ställe men inget tickande hjärta och embryot mätte bara 5+ veckor. Enligt min sista mens Bör jag vara i ungefär v 7+5 idag enligt sista mens. Kan tillägga att min menscykel är regelbunden på ca 26-27 dagar. Har fått en ny tid för VUL på onsdag. Men jag är ganska säker på att det avstannat då det är helt orimligt att jag är i vecka 5+. Har fått mer stötvisa "värkar" nu och något tilltagande blödning. Hoppas nu kroppen hinner sköta detta själv innan onsdag.

• EpicNurse
    Malinmana skrev 2017-02-17 16:01:31 följande:

Hej! Jag har idag varit på vul. De kunde se en graviditet som sitter på rätt ställe men inget tickande hjärta och embryot mätte bara 5+ veckor. Enligt min sista mens Bör jag vara i ungefär v 7+5 idag enligt sista mens. Kan tillägga att min menscykel är regelbunden på ca 26-27 dagar. Har fått en ny tid för VUL på onsdag. Men jag är ganska säker på att det avstannat då det är helt orimligt att jag är i vecka 5+. Har fått mer stötvisa "värkar" nu och något tilltagande blödning. Hoppas nu kroppen hinner sköta detta själv innan onsdag.

Åh vad tråkigt... :( men det finns hopp! Ibland är dom bara långsamma på att utvecklas! Hade nog också försökt tänka som du. Att det nog är kört men att det kaaanske ser bra ut nästa gång! ?
  • Ankissen

Bra gjort av din kropp att fatta det så snabbt ändå. Jag har fått fyra ma och tre av dem har börjat med bruna flytningar som efter nån vecka blivit en rejäl blödning. Det första i v.6 klarade jag hemma. Det andra i vecka 9 blödde jag som en gris och tuppade av av smärtan. Fick åka akut till gyn och fick morfin. Efter detta fick jag två barn. I höstas kom ett ma, diagnostiserades med VUL och hade avstannat. I våras kom ytterligare ett, i v.11 som oxå upptäcktes på VUL. Efter det fick jag gå tillbaka fyra gånger till gyn innan de var säkra på att det var helt kört. Kroppen fattade inget utan körde på med fulla hormoner. Till slut, i v.13, fick jag abortpiller som inte funkade, jag blödde i fyra veckor. Till slut blev det skrapning. Föredrar alla gånger de där tidiga som kroppen tog hand om. Nu är jag preggo igen, i v. 27 så nu blev det inget ma! :) Ta hand om dig och lycka till.

• Malinmana

Nu har det kommit ut nåt som ev skulle kunna vara hinnsäck o embryo. Jag får nog se en tom livmoder på vul:et på onsdag.

Svar på tråden Vecka 7+3, molvärk+liten blödning.