• LB2016

Hund namn, amstaff hane

Hej! Undrar om någon vill tipsa om lite roliga/bra hundnamn? Det är en amstaff hane. Jag har några men har inte bestämt mig än. Vill inte ha typiskt svenskt namn som Love, affe, Felix osv, inte heller Tyson då nästan alla har det på amstaff.

Tacksam för hjälpen!

• Svar på tråden Hund namn, amstaff hane
  • LB2016
    Gurkan25 skrev 2017-02-15 22:25:58 följande:

Menar ni att ni inte vill ha ett människonamn?

Så länge det är söta eller coola namn, så är det bra. Vår hane är svart med lite vit på bröstet, så vill ha ett namn som passar honom och lätt att tillkalla. Dessa namn jag skrev ner har jag hört många hundar heta här i Sverige alltså. Därför skrev jag ner de haha, då jag inte gillar de.

Så tove, Love, affe, Alfred, Felix osv vill jag inte ha.

Utan mer som karamell, gizmo, dino osv.
    (Karamell kan den inte heta då den är svart, Dino finns redan en i familjen, och gizmo är jag inte helt säker på om det passar).
  • Gurkan25
    LB2016 skrev 2017-02-16 11:36:04 följande:

Så länge det är söta eller coola namn, så är det bra. Vår hane är svart med lite vit på bröstet, så vill ha ett namn som passar honom och lätt att tillkalla. Dessa namn jag skrev ner har jag hört många hundar heta här i Sverige alltså. Därför skrev jag ner de haha, då jag inte gillar de.

Så tove, Love, affe, Alfred, Felix osv vill jag inte ha.

Utan mer som karamell, gizmo, dino osv.

(Karamell kan den inte heta då den är svart, Dino finns redan en i familjen, och gizmo är jag inte helt säker på om det passar).

Provat Aslan? (Lejonet i Narnia), eller kanske lakrits om har är svart? Eller känns det tråkigt kanske?
  • LB2016
    Gurkan25 skrev 2017-02-16 11:53:35 följande:
    Provat Aslan? (Lejonet i Narnia), eller kanske lakrits om har är svart? Eller känns det tråkigt kanske?
    Namn på krigare, gamla kungar osv är coola som de använder i "gammaldags filmer".
    Lakrits tyckte jag om, inte alls tråkigt utan coolt! Tack för tipset.
  • LB2016
    Anghammarad skrev 2017-02-16 13:04:47 följande:

Boris

Nja känner en person som dog för ett år sen, har i andra namn Boris. Så helst inte.
  • bullen1984

Jag är så avundsjuk. Älskar rasten.
    Några tips på hundnamn är Cain, pablo, carmello, pablito. 

• Menjagvetintenånting
    LB2016 skrev 2017-02-16 15:17:29 följande:
    Namn på krigare, gamla kungar osv är coola som de använder i "gammaldags filmer".
    Lakrits tyckte jag om, inte alls tråkigt utan coolt! Tack för tipset.
    HAHAHAHAHA bra namn, min syster lilla löjliga pudel heter samma sak =P världens mest oppassande namn till han men men
  • LB2016

Tack för alla tips!! Jättefina namn. Nu ska jag kolla igenom och bestämma vilket jag vill ha.

• LB2016
    Menjagvetintenånting skrev 2017-02-17 13:02:34 följande:
    HAHAHAHAHA bra namn, min syster lilla löjliga pudel heter samma sak =P världens mest oppassande namn till han men men
    Nej tycker att det passar ändå på de flesta hundar hehe.
  • elyse

Nåt som inte ger tuff-och-farlig-hund-associationer alls. Åke, kanske?

• scanmia
    elyse skrev 2017-02-18 17:13:05 följande:

Nåt som inte ger tuff-och-farlig-hund-associationer alls. Åke, kanske?

Nalle, Ludde, Teddy, Gulle-Fjun...
  • Imsevimse77

Håller med Elyse, tänk dig när du kommer med din livsfarliga kamphund, för det vet ju alla att den är livsfarlig och så ropar du lite glatt.

Lars, ja kom då Lars!
    Hahahaha..

PS: ja jag är ironisk när det gäller den farliga biten. Ds

Svar på tråden Hund namn, amstaff hane