• Anonym (S)

Sömnproblem

Vet inte i vilken tråd man ska posta men nu skriver jag här ändå måste få ur mig när jag är så sjukt irriterad.. hur många av er har sömnproblem.. seriöst.. först blir man väckt aptidigt sedan när man ska sova på natten ska grannen gå över golvet så det knarrar och låter ashögt precis vid de få insomningstillfällen man har så när det äntligen blir tyst går det inte att sova längre..

.då tnker no det kan inte va då farligt.. jo det käns som när någon skrmmer en då jag är.extremt känsöig vid insomningstillfället. ibland är man så jävla trött och förbannad att man gärna skulle vilja mörda ngn..skulle vilja gå upp och skjuta människan seriöst!!

Ibland hatar Jag verkligen livet ..

Att ha en kronisk sjukdom och grava sömnproblem är terror .. att känna att man överhuvudtaget ens somnar utan sömntablett är som att vinna maraton.. men nä.då ska människan lägga krokben innan målgång...

jag darrar av ilska ...

• Svar på tråden Sömnproblem
  • Anonym (Grey)

Jag vet precis, TS. Jag är också enormt lättstörd i insomningsfasen och har fått måååååånga nätter förstörda. Man blir mordisk, ja!

Mina tips: öronproppar i silikon. Ovanpå dem sådana här hörlurar

www.sleepphones.com/

Och så lyssna på en bra dokumentär, en ljudbok eller liknande.

Usch, sömnproblem är verkligen VIDRIGT :(

• Anonym (S)
    Tow2Mater skrev 2017-02-16 02:38:55 följande:

Provat öronproppar, eller funkar inte det?

Jag hade nog inte skrivit en mordisk tråd om allt löste sig genom att plugga in ett par öronproppar...nä det funkar inte
  • Anonym (S)
    Anonym (Grey) skrev 2017-02-16 10:00:49 följande:

Jag vet precis, TS. Jag är också enormt lättstörd i insomningsfasen och har fått måååååånga nätter förstörda. Man blir mordisk, ja!

Mina tips: öronproppar i silikon. Ovanpå dem sådana här hörlurar

www.sleepphones.com/

Och så lyssna på en bra dokumentär, en ljudbok eller liknande.

Usch, sömnproblem är verkligen VIDRIGT :(

Precis, skönt att ngn förstår i just insomningsfasen.

Sedan gick ju den fasen över och då kan jag inte sova.

Fick ta en av mina farliga insomningstabletter man ska äta såsällan man kan men jag äter väl de ca 3 ggr i veckan. Jag hade ju kunnat somna utan tabletter om han inte skulle väcka mig i hjärtskärande ljud i ungefär en timma... och jag var helt slut av sömnbrist och min sjukdom.
  • Anonym (S)

Något ljud kan jag tyvärr inte ha i bakgrunden... det ska vara knäpptyst... jag kan inte ens ha ngn som andas bredvid mig... i så fall andas ljudlöst.

Tyst och mörkt för att kunna sova

• Anonym (Grey)
    Anonym (S) skrev 2017-02-16 10:19:00 följande:

Något ljud kan jag tyvärr inte ha i bakgrunden... det ska vara knäpptyst... jag kan inte ens ha ngn som andas bredvid mig... i så fall andas ljudlöst.

Tyst och mörkt för att kunna sova

Fattar! Lägger grannen nånsin ner? Alltså blir det till slut tyst? Förstår om du är trött och vill sova, men du kanske måste vänta tills grannen håller tyst? Så slipper du bli väckt i insomningsfasen. (Jag väntar alltid ut min sambo. Har han inte somnat är det ingen idé att jag försöker, så fort han flyttar en fot vaknar jag. Ofta går jag och lägger mig ett par timmar tidigare än han för att få somna i lugn och ro, eller så sover vi i olika rum.)
  • Anonym (Wildrat)

Öronproppar hjälper mig. Slipper alla småljug som knakande väggar, småfåglar och plogbilar. Hör mycket av det jag behöver höra ändå som väckarklockor och problem med barnen men det är så skönt att slippa alla andra ljud.

• Anonym (S)
    Anonym (Grey) skrev 2017-02-16 10:27:46 följande:

Fattar! Lägger grannen nånsin ner? Alltså blir det till slut tyst? Förstår om du är trött och vill sova, men du kanske måste vänta tills grannen håller tyst? Så slipper du bli väckt i insomningsfasen. (Jag väntar alltid ut min sambo. Har han inte somnat är det ingen idé att jag försöker, så fort han flyttar en fot vaknar jag. Ofta går jag och lägger mig ett par timmar tidigare än han för att få somna i lugn och ro, eller så sover vi i olika rum.)

Jag vet ju inte alltid när han ska börja trampa runt liksom .. men bra tänkt ändå, ett.schysst råd som var genomtänkt.. sånt gillar jag tack! Tyvärr kan jag inte vänta ut för jag måste sova när jag känner mig trött just då för då är min enda chans att somna .. om jag kan somna alls s att säga... så är livet med sömnproblem.
  • Anonym (S)
    Anonym (Wildrat) skrev 2017-02-16 10:30:14 följande:

Öronproppar hjälper mig. Slipper alla småljug som knakande väggar, småfåglar och plogbilar. Hör mycket av det jag behöver höra ändå som väckarklockor och problem med barnen men det är så skönt att slippa alla andra ljud.

Vad skönt att det funkar för dig.. tyvärr ingen skillnad för mig .. jag kan höra andetag genom öronproppar...jag vet konstigt.. men är ljud och ljuskänslig..
  • Anonym (Grey)
    Anonym (S) skrev 2017-02-16 21:49:42 följande:
    Jag vet ju inte alltid när han ska börja trampa runt liksom .. men bra tänkt ändå, ett.schysst råd som var genomtänkt.. sånt gillar jag tack! Tyvärr kan jag inte vänta ut för jag måste sova när jag känner mig trött just då för då är min enda chans att somna .. om jag kan somna alls s att säga... så är livet med sömnproblem.
    Jag förstår dig precis. Vedervärdigt är det! Hjälper sömntabletter? Vilken sort har du? Jag använder Propavan varje natt i perioder. Orkar inte hålla på och vara "duktig" och "klara mig utan", man måste fan få sova. Annars blir man på riktigt helt knäpp.
  • Anonym (S)

Ja jag använder ganska ofta jag med..(zolpidem) speciellt med sjukdomen kronisk trötthet syndrom så är det ännu viktigare med sömnen.. sedan är det svårt med insomningen och dålig sömnkvalitet... herregud alltså. Om jag hade svårt med sömnen och var frisk i övrigt vore nog bara det ...

Och på det när jag äntligen ska få sova så ska någon person hålla en vaken eller väcka en.. Ja då förstår man kanske ... minst 4 olika anledningar till att man inte får sova och återhämtning... ren terror... om jag då blir " lite arg" kan jag faktiskt tycka jag har rätt att få vara det.. vissa hade inte ens klarat hälften utan att gnälla...

• Anonym (Anna)

Är också oerhört känslig när det gäller sömn, måste vara knäpptyst. Helst vill jag sova i eget rum också eftersom jag vaknar så fort sambon rör sig. Det som funkar för mig är öronproppar och Mirtazapin, utan det blir det ingen sömn för mig. Men du åt kanske redan nån annan typ av sömntablett?
    Mirtazapin är nämligen det enda som fått mig att sova, blir inte lika lättväckt heller.

• Påven Johanna II

Du kanske inte ska bo i flerfamiljshus? Du vet väl inget om grannens skäl till att gå över golvet i den lägenhet han väl förmodligen betalar för att få bo i, han kanske själv har svårt att sova eller behöver gå upp och kissa eller vad det nu kan handla om.

Isolerad stuga i skogen är kanske mer lämpligt. För dig alltså.

• Anonym (S)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-17 10:01:17 följande:

Du kanske inte ska bo i flerfamiljshus? Du vet väl inget om grannens skäl till att gå över golvet i den lägenhet han väl förmodligen betalar för att få bo i, han kanske själv har svårt att sova eller behöver gå upp och kissa eller vad det nu kan handla om.

Isolerad stuga i skogen är kanske mer lämpligt. För dig alltså.

Jag du har faktiskt rätt.. har funderat på det många ggr .. Ska bara orka handla och umgås och försöka plugga och sånna saker.. när jag har sjukdomen är det också väldigt bra att ha nära till staden..
  • Anonym (S)
    Anonym (Anna) skrev 2017-02-17 09:47:01 följande:

Är också oerhört känslig när det gäller sömn, måste vara knäpptyst. Helst vill jag sova i eget rum också eftersom jag vaknar så fort sambon rör sig. Det som funkar för mig är öronproppar och Mirtazapin, utan det blir det ingen sömn för mig. Men du åt kanske redan nån annan typ av sömntablett?

Mirtazapin är nämligen det enda som fått mig att sova, blir inte lika lättväckt heller.

Ja jag äter insomningstablett. Tråkigt att du också har sådana problem men skönt att det finns folk som förstår en, på riktigt.
Svar på tråden Sömnproblem