• Anonym (Jenni­fer)
    Äldre 16 Feb 10:21
    27252 visningar
    41 svar
    41
    27252

    Hur har ni som har barn sex? (Anonyma svar tillåtna)

    Hur får ni till det? Och när? Jag vet att det säkert finns trådar om ämnet redan men jag vågar mig på en ny..

    Jag har nämligen alltid undrat? Har det ändrats med tiden och barnen blir äldre och är vakna senare på kvällen? Har ni sex på dagen när de inte är hemma? Och så vidare.. Jag är nyfiken och vill höra era erfarenheter.

    Jag förstår att för väldigt många så innebär föräldraskapet lite eller väldigt mycket mindre sex. För många upphör det nästan helt och leder till slitningar i förhållandet. Separationer.. Det är ett ämne som avhandlats väldigt mycket i så många olika sammanhang! Det behöver vi helst inte ta i den här tråden.

    Utan jag undrar mest hur det funkar rent praktiskt för alla er som har ett eller flera barn, och som sen fortsätter att leva med ett fungerande sexliv.. Vet att ni finns ni också!

    Hur gör ni? Hur ser era erfarenheter ut? Hur har sexet förändrats?

  • Svar på tråden Hur har ni som har barn sex? (Anonyma svar tillåtna)
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 16 Feb 10:27
    #1

    När barnen är små blir det mer sällan men så fort de kan sova själva och sover hyfsat har iaf vi haft hela kvällarna. När de blir större och klarar sig skälva en stund har de fått sitta upptagna med padda och telefon så har vi fått en stund ostörda på helgmorgonen också. Det blir mer sällan och mindre spontant men sex har vi, annars hade jag inte väntat tredje nu.

  • Dasenh­ard
    Äldre 16 Feb 10:43
    #2

    Det blir snabbisar då och då. Vi brukar onanera också var för sig när vi kan och tillsammans

  • Anonym (bolib­ompa)
    Äldre 16 Feb 10:44
    #3

    Även om bolibompa kanske inte är just det tillfället som alltid ges, så samlar jag gärna ihop de tillfällen som ges till den jämförelsen :)...när barnen är små finns mycket tid på kvällen om man inte prioriterar TV eller datorspelande/telefonjiddrande vill säga...men när barnen blivit lite större blir det mest snabbisar både på kvällar eller mornar...ibland kan man sätta igång någon film och smyga iväg...blir tyvärr inte så ofta de där lite längre stunderna...då får man åka iväg och sova borta. Så länge man ser tillfällena brukar det lösa sig bra ändå.

  • Anonym (Y)
    Äldre 16 Feb 10:45
    #4

    Vi har en treåring. 80% av gångerna blir i duschen/badrummet.

  • Anonym (F)
    Äldre 16 Feb 10:50
    #5

    Från nyfödd upp till sju månader ungefär körde vi på rätt bra sen blev det ju när lillen sov .. man har ju definitivt kortat ner tidsramen och är kanske inte lika kräsen men ändå, är nöjd. Kan dock sakna dem där tummarna av älskog osv..

    Men nej, sexliv behöver inte alls bli lidande bara för att man skaffar barn men det Är lättare att bara somna för det är ju så jävla skönt när man är så trött att bara få sova tillsammans.

    Vi vill bli med nr två med Två barn tror jag det blir ännu mindre... kanske

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 16 Feb 10:56
    #6

    När tillfälle ges. Dock inte på morgonen, då är vi inte sugna på sex. Kan bli t.ex. en snabbis på FM när barnen tittar på barnprogram t.ex. eller på kvällen när man vet att barnen är upptagna, eller när de somnat (det vanligaste).

    Jag är nog mest orolig för hur det blir när barnen blir ändre går och lägger sig lika sent som oss. Då antar jag att man får försöka passa på när de är hos kompisar eller är ute på egna aktiviteter.

    Har sex minst 2 ggr per vecka som det är nu.

  • Anonym (S)
    Äldre 16 Feb 11:06
    #7

    Hade sex lika ofta dvs nästan dagligen när barnen var små. Betydligt svårare nu när de är större och undrar varför man smyger iväg :D

  • Anonym (Arw)
    Äldre 16 Feb 11:07
    #8

    Första månaden,månaderna, efter förlossningarna har vi inte kunnat ha sex pga avslag och allt sånt där, men då har mannen fått oralsex och jag annat. Detta har då skett när barnen sovit.
    Ibland när liten var bebis så tog vi en snabbis sovrummet medans liten satt i babysitter och jollrade och storasyskon tittade på tv, ibland på kvällen när de sov.
    Det är bara att hitta luckor.. har båda lust så går det alltid.
    Nu när barnen är större så har vi nästan alltid sex när barnen sover i sina rum.
    När liten sov i spjälsäng i samma rum har vi ändå haft sex i vår säng, jäkligt tyst bara..

  • Anonym (Sälla­n)
    Äldre 16 Feb 11:17
    #9

    De tillfällen vi har är halvtimmen innan vi somnar. Då har tonåringen gått till sitt rum och lågstadiebarnen sover. Då stänger vi dörren till sovrummet för att ha någon halvsekunds förvarning om någon av de mindre är på väg. Förutsatt att vi inte är för trött, lingonveckan inträtt, hustrun är stressad eller deppad och att vi båda är friska så blir det ibland sex. Vi får väl ihop det kanske 10 gånger per år!

  • Anonym (Jenni­fer) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 11:33
    #10
    Anonym (Sällan) skrev 2017-02-16 11:17:44 följande:

    De tillfällen vi har är halvtimmen innan vi somnar. Då har tonåringen gått till sitt rum och lågstadiebarnen sover. Då stänger vi dörren till sovrummet för att ha någon halvsekunds förvarning om någon av de mindre är på väg. Förutsatt att vi inte är för trött, lingonveckan inträtt, hustrun är stressad eller deppad och att vi båda är friska så blir det ibland sex. Vi får väl ihop det kanske 10 gånger per år!


    När man är nyförälskad och galet kär i början så kan det ju bli mer än tio gånger på en vecka.. Efter många år tillsammans blir det tio gånger om året eller så. Känner igen det där.

    Det är lite sorgligt för man tappar lätt varandra när det blir för sällan. Kvaliteten blir inte heller riktigt bra.
Svar på tråden Hur har ni som har barn sex? (Anonyma svar tillåtna)