• Anonym (Help)

Vad är detta i min hals??

Om jag gapar och säger aaaaa så dyker det upp nått nedifrån. Ser jättekonstigt ut. Är hypokondriker och undrar nu om detta är cancer??

• Svar på tråden Vad är detta i min hals??
  • Anonym (Help)

Googlat och hittar inget

• Anonym (Help)

Ingen som vet vad detta är?

• Anonym (well)

normal anatomi, en del av struplocket

www.google.se/search&rlz=1C1PQHB_enSE560SE561&espv=2&biw=1742&bih=798&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjo7Mvi3JTSAhUsP5oKHWRgDeoQ_AUIBigB#imgrc=WraDeaY6zKeyUM:

• Anonym (L)

Hahahah så många ärthjärnor här på fl

• Anonym (Help)

Struplocket?

Men varför har jag aldrig sett den förr?

Inte första gången jag tittar mig i halsen.

• modsey

Struplocket. Helt normalt / narkossjuksköterskan

• Anonym (Help)
    modsey skrev 2017-02-16 14:44:11 följande:

Struplocket. Helt normalt / narkossjuksköterskan

Vakna med halsont och kikade i halsen. Fick en chock. Aldrig sett detta tidigare. Och det känns som jag är svullen i halsen, är hes, som det sitter en klump i halsen.

Kanske inbillar jag mig pga att jag såg denna. Men det känns som det blir värre. Småhostig också.
  • modsey
    Anonym (Help) skrev 2017-02-16 14:46:31 följande:

Vakna med halsont och kikade i halsen. Fick en chock. Aldrig sett detta tidigare. Och det känns som jag är svullen i halsen, är hes, som det sitter en klump i halsen.

Kanske inbillar jag mig pga att jag såg denna. Men det känns som det blir värre. Småhostig också.

Det kan säkert vara svullet pga förkylning
  • Anonym (Help)

Vet med säkerhet att det inte synts tidigare. Så det känns ju lite skumt.

• Anonym (Help)

Är det fler som ser sitt struplocket?

Varför ser man det helt plötsligt?

• Anonym (Help)
    Anonym (J) skrev 2017-02-16 19:19:42 följande:

Lite hypokondrisk?

Haha. Nej. Ärligt ganska rejält. Går faktiskt hos psykolog för det.
  • Anonym (Help)

Men seriöst, ser ni era struplock?

• Anonym (J)
    Anonym (Help) skrev 2017-02-16 19:58:32 följande:

Haha. Nej. Ärligt ganska rejält. Går faktiskt hos psykolog för det.

Har inte din psykolog sagt åt dig att låta bli att söka svar på nätet för åkommor du tror du har? Har hen inte gett det rådet, byt psykolog. Annars lyssna på det!

Du vet ju hur det fungerar! Vi kan ge dig massa försäkringar på hur normalt och friskt allt är med ditt struplock och du kommer ändå tillbaka till att "det nog ändå är nåt fel". Eller så hittar du snart nåt annat symtom.
  • Anonym (Help)
    Anonym (J) skrev 2017-02-16 23:29:35 följande:

Har inte din psykolog sagt åt dig att låta bli att söka svar på nätet för åkommor du tror du har? Har hen inte gett det rådet, byt psykolog. Annars lyssna på det!

Du vet ju hur det fungerar! Vi kan ge dig massa försäkringar på hur normalt och friskt allt är med ditt struplock och du kommer ändå tillbaka till att "det nog ändå är nåt fel". Eller så hittar du snart nåt annat symtom.

Fast i detta fallet så känner jag ingen oro. Mest nyfiken på vanligt/ovanligt det är.
  • Anonym (Help)

Kontaktade en läkare igår. För det halsonda. Men passade på att fråga om detta. Och visst var det struplocket. Men han sa att jag skulle vara tacksam. För det var lätt att se om jag hade struplocksinflammation. Tydligen är det något som gör struplocket synligt men då blir det rött och ser ut som en körsbär. Min såg normal ut, men han kunde inte ens gissa varför det plötsligt blivit synligt.

Svar på tråden Vad är detta i min hals??