Adoptera hund eller inte?
Hej,
Min systers familj beslutade för en månad sedan att adoptera en hund då maken I familjen velat det länge och han jobbar hemifrån varje dag sedan 10år tillbaka. Maken I familjen undrade om vi ville bli delägare och ha hunden varannan helg hos oss. Vi bor också I villa och har två tonåringar. Glädjen var enorm! Min make är uppväxt med hund så han var överlycklig précis som våra barn.-
Vi köpte valken från en kennel och hon hann vara hos oss två helger innan min svåger ändrade sig och sa att han inte tålde hundens lukt och ville inte ha kvar henne!!!! Vi var så bestörta!! Hur kunde han göra så, oavsett vad min syster sa så vägrar han behålla henne. Så alternativen är att vi tar over henne eller så åker hon åter till kennel.
Det gör ont I mitt hjärta att sätta henne på hunddagis fem dagar I veckan då vi jobbar heltid samt barnen går I skolan.
Vad sager ni kloka hundägare? Jag vill ha det som är bäst för valpen, är det att kennel adopterar bort henne på nytt, hur vet vi om nästa ägare inte sätter henen på hunddagis I fem dagar också. Och är det så ila med heltid på dagis för hund??
PS:Undanber mig vidare dikussioner här gällande min svågers hjärnsläpp, den rundan har vi redan kört här hemma dygnetrunt och leder ingen vart. Skapar bara massa irritation:DS