• Anonym (tjej)

Bästa medicinen mot svår ångest?

Äter du medicin mot ångest?
    Vilken äter du? Vilken dos? Hur länge har du ätit dem?
    Vad för typ ångestproblematik har du?

Svar om att medicin är ett rävgift osv undanbedes, tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-16 19:18
    Edit: Jag syftar på medicin för långtidsbehandling så inget som är korttid typ benzo o dyl.

• Svar på tråden Bästa medicinen mot svår ångest?
  • Anonym (nn)

Jag medicinerar mot panikångest med agorafobi sedan 15 år tillbaka. Har slutat några gånger (med hjälp av psykiatrin, inte på eget bevåg) men det har inte gått så bra. Att sluta har inte varit svårt men däremot har mina besvär kommit tillbaka 2-3 månader efter att jag slutat.

Tar nu sertralin, 200 mg om dagen. Har även stesolid att ta vid behov men behöver dem i princip aldrig, kanske 4-5 tabletter om året. Mår bra på min medicin, är inte avtrubbad eller liknande utan precis som vanligt men minus ångesten. Biverkningar i form av ökat sömnbehov, behöver 9 timmar per natt för att vara pigg hela dagen, och tendens till viktuppgång.

Hoppas det vänder för dig snart och att du får den hjälp du behöver!

• Anonym (tjej)

Íngen mer?

• Anonym (B)

Det finns ingen, man måste kämpa...jag vet hur det låter..

• Anonym (B)

Var kommer alla diagnoser ifrån?

• Anonym (dbl)

Det tråkiga svaret är att det finns inte, jag har ätit mer medicin än jag kan räkna till. Ska jag räkna upp alla måste kolla igenom mina papper och inte ens då är det möjligt tror jag.
    Tyvärr är det enda som fungerar benso eller andra preparat som bedövar. Det enda jag varit med om som lindrat effektivt och inte varit narkotika klassat är typ om man har en väldigt stark social gemenskap och är helt utan stress.

• Anonym (B)

Is threre a obalans , in your Brain..??

• Anonym (cindy)

Som sagt, det finns inga. Benso kan hjälpa ett tag, men sedan gör det bara mer skada. Toleransökning och en helvetisk abstinens som kan sitta i ett år. Och det är det inte värt. Har själv haft mycket ångest, och fått prova det mesta, men det blev bara elände av alltihopa.

• Anonym (...)

Benso funkar klockrent på mig, i många år dessutom..

• Anonym (B)

Ja, självklart. Gör det det, hur länge då?.? Läkarna vet inte. Hur mAn trappar, vet du??

• Anonym (Sara)

Jag blev hjälpt av Cipralex, tog det i två år. Men för att bli av med ångesten måste du gå i terapi eller något liknande. Mediciner kan vara jättebra om man är svårt deprimerad, självmordsbenägen eller mår så dåligt att man inte klarar terapi, men det är ingen långsiktig lösning på problemet.

Svar på tråden Bästa medicinen mot svår ångest?