• Lexikon

Omföderska med förstagångspappa??

Hur gör man med mvc om man är omföderska (och mest ser hela graviditeten som en transportsträcka till bebisen) när det är pappans första och han vill vara med om allt och få all den information som en "ny" förälder kan tänkas behöva?

Och pratar man fosterdiagnostik på inskrivningssamtalet? Det var inte aktuellt första barnen men nu pga ålder så känns det kanske som något vi borde fundera på.

• Svar på tråden Omföderska med förstagångspappa??
  • Gamlamamman

Tredje ggn för mig o första för min sambo. Dock är min nuvarande yngsta snart 12 så det känns ändå lite som första ggn för mig med.

Vi har iaf varit tillsammans på alla besök hos bm och ultraljud osv. Vi pratade fosterdiagnostik hos bm. Tror att det var på inskrivningen.

Tycker i övrigt att det är otroligt härligt att ha en engagerad pappa. :)

• Anonym (Tredje)

Vi fick välja hur vi ville göra (är mitt tredje och sambons första) och vi valde att vara med på allt som första gångs föräldrar. Bm informerade på dem nivån (när vi båda var med. Ett par gånger har jag varit själv och då gör det mycket mer snabbt och smidigt ;)) och vi har varit med på föräldrautbildningar osv. Det var nog nästan det konstigaste tyckte jag. Så jag satte mig långt bak och höll tyst.. :).

Fosterdiagnostik har våran BM pratat om utan att vi frågat om det!

Svar på tråden Omföderska med förstagångspappa??