Knöl under bröstet. Hur känns cancer?
Jag vet att jag sökte för detta på vc för flera år sedan och fick höra att det är bröstbenet/revben jag känner , som ligger precis under bröstet. Men nu tycker jag det känns ännu tydligare än då och oroar mig för cancer.
Det som läkaren sa är bröstben/revben är _mycket_ tydligare i/under höger bröst än vänster. Stryker jag med handen under vänster så känns det platt och jämnt. Stryker jag under höger så är det som ett stenhårt "berg" som går från bröstbenet in i bröstet. Inga tydliga kanter så svårt att säga hur stor denna knölen är.
Det känns alltså inte som en förstorad körtel, utan snarare som att något växer från skelettet in i bröstet.
Senaste tiden har jag tappat mycket vikt, känt mig onaturligt trött till och från under dagen (skulle kunna somna på stört) får attacker av illamående och matthet (blir darrhänt). Nu kopplar jag givetvis ihop dessa två grejer och är övertygad om att jag är dödsdömd..
Jag ammar dock , blir väckt några gånger på nätterna av bebis och går upp tidigt på morgnarna. Har även ulcerös kolit och är mitt i ett mindre skov. Så trötthet och viktminskning kan ju bero på sånt också.
Tanken är att jag ska ringa om detta på måndag, men är ju så jäkla rädd nu så vet inte om jag vågar. :(