• Anonym (Missfall?)

Få göra vul i Skövde

Är i v 6+3. Fick i torsdags rosa flytningar, väldigt lite dock, hade jag inte haft vita trosor hade jag inte märkt av det. Igår fick jag ont i ryggen och sedan mensvärk. Tänkte att nu sätter missfallet igång, men på kvällen lugnade det sig.

Idag på morgonen kom en rosa flytning igen.

Jag tänker att jag bör ringa gyn på måndag för att be om ett vul, men är mina bekymmer stora nog för att få göra ett?

Har ju inte ringt bm för inskrivning ännu, och vill inte heller göra det om det ändå är ett missfall...

Någon som varit i samma sits i Skövde med lite erfarenhet?

• Svar på tråden Få göra vul i Skövde
  • Anonym (Elin)

När jag var gravid 2011 hade jag blödning i tidig graviditet. Inte någon större blödning, men jag fick göra ett VUL ändå och det var BM på MVC som bokade tiden. Dock var det osäkert hur långt gången jag var pga oregelbunden cykel och oplanerad graviditet. Man behövde fastställa hur långt in i graviditeten jag var. Väl där syntes inget alls men jag hade hög nivå HCG i blodet så det blev återbesök ytterligare två gånger.

Samma sak 2016, fast då hade jag inga blödningar. Men jag hade ätit p-piller utan uppehåll länge pga endometrios och hade ingen aning om hur långt gången jag var. Jag hade även väldigt ont vid höger äggstock. Fick göra ett VUL som daterade graviditeten och då såg man att jag hade flera större cystor.

Fick höra att man alltid gör VUL då man är osäker på hur långt gången graviditeten är om någon är osäker på om graviditeten ska avbrytas eller inte. Går att ringa direkt till Gyn och prata med dem, men något VUL enbart pga oro gör de tydligen inte.

• Anonym (Elin)

Bör kanske tillägga att det var på KSS. Annars går det säkert att boka privat hos Urban Claesson, men det har jag inte gjort själv.

Svar på tråden Få göra vul i Skövde