• Anonym (Tilde)

Någon som varit otrogen utan att berätta det än

Otrogen mot min kille för drygt 1 år sen. tänker på det ofta älskar han och vill så gärna berätta det men rädd att mista han. han är väldigt imot otrohet och jag dör av ångest. nån i samma sits som mig ??. Hur förklarar man ett fylle misstag.....

• Svar på tråden Någon som varit otrogen utan att berätta det än
  • MrFlex

Jag tror du gör bäst i att inte berätta. Lär istället av ditt misstag och låt ditt dåliga samvete fungera som en påminnelse.

Hade jag varit din kille så skulle jag hellre vara lyckligt ovetande om det är 100% säkert att det inte kommer fram från annat håll.

• Anonym (Maja)

Hade också hellre varit ovetande. Förutsatt att det var en engångsgrej. Fundera på varför du vill berätta. Kommer det att gynna din pojkvän på något sätt att veta? Är det bara för att lätta ditt eget samvete och bli ren. Alla har hemligheter. En del bör förbli såna.

• Anonym (Mli)

Låt det förflutna förbli det förflutna. Finns det någon risk att sanningen kommer fram på annat håll? Om inte behandla din msn bra och @gott gör" det för hinom på alla sätt tills du glömt misstaget.

• Anonym (fjantigt)

Tänka sig att precis alla som själva är eller varit otrogna alltid tycker man ska hålla tyst medan alla som blivit bedragna tycker man ska berätta Drömmer

TS, du gör som du vill, förmodligen kommer du inte berätta, de flesta som skriver såna här trådar vill bara få medhåll och bekräftelse om att det är helt ok att inte berätta.  Men inbilla dig inte att du gör det för hans skull, för det är rent skitsnack. Om du håller tyst gör du det för din egen skull, för att du ska slippa stå för din otrohet och slippa ta konsekvenserna för det, punkt slut.

• Anonym (fjantigt)
    Anonym (Maja) skrev 2017-02-19 20:58:03 följande:

Hade också hellre varit ovetande. Förutsatt att det var en engångsgrej. Fundera på varför du vill berätta. Kommer det att gynna din pojkvän på något sätt att veta? Är det bara för att lätta ditt eget samvete och bli ren. Alla har hemligheter. En del bör förbli såna.

Kommer det gynna hennes kille på något sätt att leva i lögn?

Alla har inte alls den sortens hemligheter, det finns hemligheter och sen så finns det HEMLIGHETER. Löjligt att likställa alla.
  • Anonym (fjantigt)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-02-19 23:45:44 följande:

Keep it for your self. För du kommer förlora killen. Jag täbker inte ens på det längre.. och skulle aldrig berätta. Hänt är hänt. Lev i nuet och ha det bra

Klart du inte tänker på det längre, du såg ju till att komma lindrigt undan. För det är väl hela poängen med att ljuga eller hur?
  • Anonym (fjantigt)
    Anonym (Mli) skrev 2017-02-19 23:33:24 följande:

Låt det förflutna förbli det förflutna. Finns det någon risk att sanningen kommer fram på annat håll? Om inte behandla din msn bra och @gott gör" det för hinom på alla sätt tills du glömt misstaget.

Och att vara ärligt ingår inte i din version av "behandla din man bra"?
    På vilket sätt behandlar man sin partner bra genom att ljuga för honom och låta honom leva i en lögn?
  • Anonym (fjantigt)
    MrFlex skrev 2017-02-19 20:43:50 följande:

Jag tror du gör bäst i att inte berätta. Lär istället av ditt misstag och låt ditt dåliga samvete fungera som en påminnelse.

Hade jag varit din kille så skulle jag hellre vara lyckligt ovetande om det är 100% säkert att det inte kommer fram från annat håll.

Människor lär sig väldigt sällan av sina misstag om misstagen inte får konsekvenser, tvärtom lär de sig att man kan göra lite som vill bara det inte kommer fram.
  • Anonym (not)
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 00:50:21 följande:

Människor lär sig väldigt sällan av sina misstag om misstagen inte får konsekvenser, tvärtom lär de sig att man kan göra lite som vill bara det inte kommer fram.

Håller med dig till 100% (fjantigt).. Folk som skapar sånna trådar vill bara ha bekräftelse på att det finns idioter som dem själva som bedragit sin partner och inte sagt ett ord.

Ts, Hur skulle det kännas om din man gjorde samma mot dig och du får reda på det från ett annat håll flera år senare? Skulle det kännas bra att ha levt i en lögn med en otrogen man i flera år? Blir så irriterad på folk som är otrogna och skyller sedan på alkohol!!!
  • littlepixiegrl
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 00:43:17 följande:

Tänka sig att precis alla som själva är eller varit otrogna alltid tycker man ska hålla tyst medan alla som blivit bedragna tycker man ska berätta Drömmer

TS, du gör som du vill, förmodligen kommer du inte berätta, de flesta som skriver såna här trådar vill bara få medhåll och bekräftelse om att det är helt ok att inte berätta.  Men inbilla dig inte att du gör det för hans skull, för det är rent skitsnack. Om du håller tyst gör du det för din egen skull, för att du ska slippa stå för din otrohet och slippa ta konsekvenserna för det, punkt slut.

Bullshit! Jag har blivit bedragen två gånger (som jag vet om) av min exmake. Hade det garanterat varit en engångsföreteelse, så hade jag hellre varit lyckligt ovetandes. Nu var min exmake notoriskt otrogen och det fanns ingen anledning att tro att ha skulle förändra sig för mig, så i det fallet är jag glad att jag fick veta. Han har säkert varit otrogen fler gånger än de jag vet om, men det är inget jag når bättre av att beta om säkert.
Svar på tråden Någon som varit otrogen utan att berätta det än