• johanna1989

Vågar inte testa

Är på dag 33 i cykeln, vågar inte testa eftersom jag är rädd för ett negativt resultat :/ har bara haft en mens sedan jag slutade med preventivmedel, så har ingen uppfattning om hur långa cyklar jag kan ha. Har ömma bröst och svettas, men det kan ju lika gärna vara mensen som är på ingång.

• Svar på tråden Vågar inte testa
  • nonameleft

Ömma bröst kan ju definitvt vara ett tecken på graviditet men det där är ju så olika för olika människor. Vid mina graviditeter har de första symptomen visat sig kring ÄL+9 ungefär. (Jag har regelbundna cykler på 28 dagar). Mina tecken har varit att jag känt mig som om jag håller på att bli sjuk (utan att bli det) och ömma bröst. 

Antingen köper du ett test och kollar eller s
    å får du helt enkelt vänta och se. GladSkulle du inte vara/bli gravid den närmsta tiden så kommer du ju kunna mäta hur långa dina cykler är.

Försök tänka p
    å att du precis har slutat med p-piller och att allt mellan 6 och 12 månader anses som normal tid för att bli gravid. Skulle du få ett negativt svar på testet så är det ju helt normalt och skulle det bli positivt så blir det en glad överraskning Glad

• ENR

Jag vet hur det känns. Jag slutade med p-piller i början av november förra året och jag har haft riktig mens (tror jag). Jag har inte haft synlig mens sedan 5 Januari och jag känner mig konstig i kroppen. Jag samlade mod och provade Clear Blue Plus idag på morgonen, dock gjorde jag nog inte rätt, vilket jag skäms över. I alla fall om jag gjorde rätt så fick jag bara ett streck. Det känns tråkigt men samtidigt försöker jag tänka att jag precis har slutat med p-piller. Jag undrar dock vad som hände med min mens ????

Jag vet inte om du har testat dig än, men om du vill bli gravid och den visar negativt så tänk att det kan ta tid.

• BK1986

När man har ätit P-piller och sedan slutar är det inte ovanligt att det tar en stund för kroppen att återställa sin hormonbalans och komma igång igen. För vissa funkar det direkt, men absolut inte för alla. Under tiden den startar upp igen kan den syssla med både det ena och det andra (bland annat ge diverse symtom), men ta det lugnt och ge det lite tid så kommer nog kroppen igång som den ska.

• ENR
    BK1986 skrev 2017-02-21 07:59:10 följande:

När man har ätit P-piller och sedan slutar är det inte ovanligt att det tar en stund för kroppen att återställa sin hormonbalans och komma igång igen. För vissa funkar det direkt, men absolut inte för alla. Under tiden den startar upp igen kan den syssla med både det ena och det andra (bland annat ge diverse symtom), men ta det lugnt och ge det lite tid så kommer nog kroppen igång som den ska.

Jag hoppas att antingen att min mens kommer snarast möjligt eller att jag får ett plus. Det är jobbigt att vara inget utav det. Jag vill inte heller bli skengravid eller stressa min kropp.
Svar på tråden Vågar inte testa