Kan ni hjälpa mig att få bort denna rädsla?
Hej...
Jag har aldrig skrivit här innan men vet inget annat jag ska göra nu.
Min sambo kan vara den bästa människan som finns men jag känner en ständig oro över att han ska lämna mig.
Jag har varit tillsammans med honom i cirka 1,5 år och vi har det väldigt bra tillsammans. Vi gör mycket ihop, har kul tillsammans och har samma intresse och trots att han säger att han älskar mig är jag så rädd att han ska lämna mig.
Vad ska jag göra? hur ska jag få bort denna tanke? och varför känner jag såhär?
Jag kan börja med att säga att min uppväxt har väl varit lite för bra för att vara sann. Mina föräldrar har älskat mig villkorslöst och visat detta varje dag. Sagt till mig hur mycket dem älskat mig och varit som mina bästa vänner som jag berättade ALLT för.
När jag var runt 13 år träffade jag en kille som jag var tillsammans med i cirka 7 år. Han var extremt svartsjuk och kontrollerade allt jag gjorde, dvs. det jag fick göra för honom. I flera år levde jag ett liv jag inte ville leva. Jag fick inte gå ut och festa utan honom och var vi ute tillsammans blev jag kallade både de ena och andra om jag bara så prata med en annan kille. Fick inte ha på mig kjol/klänning osv. Ett osunt förhållande helt enkelt men jag blev manipulerad. Mina föräldrar märkte detta och jag lyckades tillslut ta mig ur det.
Men varför behöver jag så mycket bekräftelse? Jag känner mig inte behövd. Med min svartsjuke ex-pojkvän, hjälpte jag honom med allt i livet och kände att han verkligen behövde mig på alla stadie men min nuvarande är så EXTREMT självständig (vilket iof är bra) men den känslan av att vara behövd finns inte. Han är 8 år äldre än mig och väldigt intelligent/smart och jag känner att jag har inget att komma med där. I mitt förra förhållande var det tvärtom.
Hur ska jag göra? Ska jag gå och prata med någon eller vad? HJÄLP MIG. JAG VILL INTE KÄNNA SÅHÄR MER.