• Tova04

"Myggtält" eller dyl!!

Hej på er!
    Hoppas att ni har det bra i värmen. Skulle vilja veta om det finns något slags myggtält eller något liknande så att man kan ha bebisen ute på dagarna men att den är skyddad mot insektsbett. Vore jättetacksam för svar!
    Kram

• Svar på tråden "Myggtält" eller dyl!!
  • Emma m Theodor

Myggnät till vagn finns ju på t ex Babyland.
    Till vår 6,5 åriga tjej har vi köpt en slags sänghimmel på IKEA- som ser ut exakt som ett myggnätstält. Det kanske kan vara något?

• Tova04

Tack ska ni ha. Det där på IKEA låter intressant. Vad gäller myggnät till vagnen så har jag ett, men jag tycker hon blir så varm i vagnen därför hade jag velat ha henne på filt på marken.

• Jennie Brunflo

Vi fick ett tips som funkar utmärkt.

Ställ ut en resesäng och trä myggnätet till vagnen över. Perfekt!!! Det är ju ofast nätsidor på resesängerna dessutom så det svalkar skönt + en mjuk botten att sitta eller ligga på.

Annars finns de där myggnätssänghimlarna på IKEA. Det kanske funkar om du har något att hänga upp den i.

• marremask

Jag har sett i en Vi föräldrar en annons om ett myggtält. Det var uppbyggt av flera bågar och skulle dessutom passa perfekt ner i en spjälsäng om man har mycket mygg hemma. Kommer tyvärr inte ihåg vart man kan köpa det, men jag skulle kunna tro att det finns typ på BAbyland.

• Tova04

Jag hittade faktiskt oxå en annons i Vi föräldrar, jag får försöka kontakta dem. Vad är Simple world. Finns det någon hemsida??
    TACK!!

• Piglet04

Jag brukar placera barnvagnsparasollet på babysittern och drar myggnätet till barnvagnen över hela rasket. Funkar perfekt.

Svar på tråden "Myggtält" eller dyl!!