NaturalCycles
Hur fungerar detta? Är det bra och en bra metod?
Hur fungerar detta? Är det bra och en bra metod?
Om du har en regelbunden menscykel och har disciplin att läsa av en termometer varje morgon så är det toppen! Fungerar som så att du läser av din kroppstemperatur varje morgon, helst vid samma tid och innan du klivit upp ur sängen och matar in det i Natural Cycles appen. Efter någon månad har appen kartlagt när du är fertil/icke fertil, baserat på din temperatur samt menscykel.
Jag använde Natural Cycles som preventiv medel i nästan ett år, innan jag och sambon bestämde oss för att försöka få barn - blev gravid på första försöket, eftersom hade stenkoll på när min ägglossning var eftersom kollat temperatur o matat in i appen religiöst i ett år innan.
Jag skulle dock inte rekommendera att använda det om du är singel, men i ett förhållande funkar det bra - min sambo hade Natural Cycles appen på sin mobil med och kunde på så sätt kolla när jag var fertil/inte fertil. Gäller att inte fuska med att mata in information och att använda t.ex kondom under de fertila perioderna (om du vill använda det som preventiv medel).
Vi valde denna typ av preventivmedel med åtanken att om en 'olycka' skulle ske , så är det ok, eftersom vi vill ha barn. Jag kommer inte att gå tillbaks på P-piller igen, tycker detta funkat toppen.
Hej Ts,
Jag började använda appen för att bli gravid och få koll på min ägglossning. Blev gravid på andra försöket, hade tidigare ingen koll på äl. Gäller att vara noga med att temp varje morgon och fylla i rätt info.
Enligt appen har jag BF 20:e juli och förra veckan var jag på RUL och även BM sa 20:e juli. Appen stämmer väldigt bra!
Nu är appen dessutom godkänd som preventivmedel så jag kommer aldrig mer använda p plåster som jag gjorde tidigare. Appen kostar lite men är verkligen värt pengarna!
Lycka till!
Hej Ts,
Jag började använda appen för att bli gravid och få koll på min ägglossning. Blev gravid på andra försöket, hade tidigare ingen koll på äl. Gäller att vara noga med att temp varje morgon och fylla i rätt info.
Enligt appen har jag BF 20:e juli och förra veckan var jag på RUL och även BM sa 20:e juli. Appen stämmer väldigt bra!
Nu är appen dessutom godkänd som preventivmedel så jag kommer aldrig mer använda p plåster som jag gjorde tidigare. Appen kostar lite men är verkligen värt pengarna!
Lycka till!
Här får ni 30% rabatt och gratis termometer på köpet:
naturalcycles.us8.list-manage.com/track/click&id=40ef941d09&e=019feb1af8