• Äldre 20 Feb 16:18
    5022 visningar
    8 svar
    8
    5022

    Pratat dålig om arbetsplats

    Hej!!

    Min gamla arbetsplats var inte bra. Så jag pratat med en kompis om detta att det är smutsig plats och jag blivet sjuk för långtid sen jag uppsagt mig från jobbet. Detta kompis har pratat med min gamla arbetsgivare om vad jag sagt.

    Att jag tänkte anmäla dem till miljöverket och andra saker. Och de betalt inte OB i sista månaden. Så min arbetsgivare sa att du får inte göra så, och du gör det dålig bara för dig själv. Vi ska ringa till facket.

    Så min fråga vad kan de göra??

    Hälsningar

  • Svar på tråden Pratat dålig om arbetsplats
  • Äldre 20 Feb 16:36
    #1

    Inget. Du jobbar ju inte kvar så de kan inte hävda lojalitet och om det stämmer med OB så råkar de själva illa ut.

  • Äldre 20 Feb 16:47
    #2
    +1

    De kan inte göra så mycket men du borde omvärdera din vänskap med "kompisen".

  • Äldre 20 Feb 17:08
    #3

    Tack för svaret. Men på riktigt jag blivet sjuk från där.

    Jag var jätte stress.

  • Äldre 20 Feb 18:38
    #4

    Men vad blev du sjuk av - att det var smutsigt eller att det var stressigt?

  • Äldre 20 Feb 20:40
    #5

    Det har hämtat fåglarna till arbetsplats och det är smutsig från dem. Samt att jag är stressad hela tiden. på grund av att chefen jobbar med mig och hen gör ingenting jag måste fixa allting själv. jag fått e.coli från fåglarna. Jag fått infektion och fått behandling med antibiotika för 3 månader. Även nu efter jag slutat från 3 månader jag fortfarande inte frisk. Och idag hon har skickat till mig att du gör det dålig bara för dig själv. Och hon ska ringde min facket.

  • Anonym SE
    Äldre 20 Feb 22:03
    #6

    Hur lyckas du bli smittad av fåglarna?
    E Coli finns ju i så mycket annat och det hoppar ju inte på dig för att det finns fåglar på din arbetsplats.

    Gå vidare istället, du har inget att vinna på det här.

  • Äldre 21 Feb 00:15
    #7
    Anonym SE skrev 2017-02-20 22:03:09 följande:

    Hur lyckas du bli smittad av fåglarna?

    E Coli finns ju i så mycket annat och det hoppar ju inte på dig för att det finns fåglar på din arbetsplats.

    Gå vidare istället, du har inget att vinna på det här.


    Jag tänkte att gå vidare men min fråga efter att hon hörde vad jag sagt om att hon ska göra nogåt mot mig.
  • Äldre 16 Mar 23:18
    #8

    Hon kan inte göra dig någonting. Du är som sagt inte anställd där och har inga förpliktelser mot företaget längre om du inte skrivit på ett sekretessavtal. Däremot borde du prata med facket om att du inte fått ut din OB.

Svar på tråden Pratat dålig om arbetsplats