• Queennr1

Digital brevlåda

Har skaffat digital brevlåda via digimail. Känns som jag inte får det att funka. Vilken brevlåda använder ni?

Lyckas inte öppna pdf-filerna som kommer i mail till den digitala brevlådan. Why?

• Svar på tråden Digital brevlåda
  • Carambolan

Använder Kivra, det funkar bra. Stör mig mest på att det används så inneffektivt fortfarande. Som exempel: i veckan fick jag ett vanligt mail som upplyste mig om att jag hade fått brev från Pensionsmyndigheten i Kivra. Loggar in i Kivra med mobilt bank-id och det enda som står i brevet där är att jag nu kan logga in på Pensionsmyndighetens hemsida för att se mitt orangea kuvert. Måste gå vidare till ytterligare en sida för att faktiskt se personlig info av något slag.

• Queennr1
    Carambolan skrev 2017-02-20 18:38:10 följande:

Använder Kivra, det funkar bra. Stör mig mest på att det används så inneffektivt fortfarande. Som exempel: i veckan fick jag ett vanligt mail som upplyste mig om att jag hade fått brev från Pensionsmyndigheten i Kivra. Loggar in i Kivra med mobilt bank-id och det enda som står i brevet där är att jag nu kan logga in på Pensionsmyndighetens hemsida för att se mitt orangea kuvert. Måste gå vidare till ytterligare en sida för att faktiskt se personlig info av något slag.

Onödigt. Vad är då vitsen. Vad händer om man skaffar två brevlådor?
  • Aikido

Det är för att du är kvinna. Ganska ovanligt och oftast tur om kvinnor och teknik fungerar ihop.

• Kerubmamman

Jag har kivra och minmyndighetspost

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Queennr1
    Aikido skrev 2017-02-20 18:51:42 följande:

Det är för att du är kvinna. Ganska ovanligt och oftast tur om kvinnor och teknik fungerar ihop.

Jaha det säger du.

Vad har du själv för digital brevlåda?
  • Aikido
    Queennr1 skrev 2017-02-20 20:12:25 följande:
    Jaha det säger du.
    Vad har du själv för digital brevlåda?
    Ingen. Mitt hjärta ligger hos Postnord och brevbärarna. Låt inte digitaliseringen ta död på en stolt yrkeskår.
  • Queennr1
    Aikido skrev 2017-02-20 21:25:05 följande:

Ingen. Mitt hjärta ligger hos Postnord och brevbärarna. Låt inte digitaliseringen ta död på en stolt yrkeskår.

I rest My case...
Svar på tråden Digital brevlåda