• Mammamiao

Livmodertapp

Detta var jättedumt jag vet. Är i början på vecka tio. Jag tyckte min livmodertapp var jättelångt ner så jag pillade för ville kolla så att den inte var öppen. Jag blev så orolig nu för man kan väl få missfall eller infektionsrisk??? Är så orolig nu och sitter bara och tänker på det. Hur farligt är det?? Någon som vet?? Åh :/

• Svar på tråden Livmodertapp
  • EpicNurse

Låt bli att pilla! Så länge du hade helt rena händer är det nog ingen fara alls. Man kan liksom ha sex så mycket man vill så att du kände lite är ingen fara. Men man har ju alla möjliga bakterier på finrgrarna så därför ska man låta bli.

Tappen brukar kännas lite mjuk på ytan men hårdare under ytan. Därför kan det också kännas som att den är lite öppen men det är den ju inte.

• Mascaraklumpar

Var pillade du? Givetvis kan man vidröra utsidan, annars skulle man ju inte kunna ha sex eller onanera eller genomgå en gynundersökning heller. Däremot ska man förstås inte stoppa in ett finger eller så, men det gissar jag på att du inte gjorde?

• Mammamiao
    Mascaraklumpar skrev 2017-02-20 20:31:33 följande:

Var pillade du? Givetvis kan man vidröra utsidan, annars skulle man ju inte kunna ha sex eller onanera eller genomgå en gynundersökning heller. Däremot ska man förstås inte stoppa in ett finger eller så, men det gissar jag på att du inte gjorde?

Pillade bara på utsidan, stoppade inte in fingret. Men utsidan är ok? Fick så ont i magen av nervositet :(
  • EpicNurse

Nej det är ingen fara. Men gör inte det igen. Du tjänar inget på att göra det, utan riskerar bara att få in nån bakterie som inte ska vara där.

• Mammamiao
    EpicNurse skrev 2017-02-20 21:00:26 följande:

Nej det är ingen fara. Men gör inte det igen. Du tjänar inget på att göra det, utan riskerar bara att få in nån bakterie som inte ska vara där.

Tack för hjälpen <3
Svar på tråden Livmodertapp