hur kunna skilja sig när det praktiska inte går att lösa?
Jag går i skilsmässotankar och delvis vad som hindrar mig från att ta tag i det är hur i hela friden jag/vi ska kunna lösa det praktiska. Bostadsbristen är enorm, jag har bara stått i bostadskö i tre år vilket är ca 7 år för lite för att kunna få en större lägenhet hyfsat nära barnens skola. Att köpa bostad har blivit helvetiskt dyrt, jag är oklar över ur mycket jag egentligen skulle kunna få låna till en bostad. Helst skulle jag vilja ha kvar vår nuvarande gemensamma bostad men det vet jag inte om maken kommer gå med på, eller om jag har råd att lösa ut honom för den delen.
Sedan kommer jag att behöva bil, både för att ta mig till och från jobbet och för att kunna skjutsa barnen till deras aktiviteter tex.
Hur gör folk egentligen?? Bostadsbristen är ju enorm i hela landet, priserna har stigit. Jag har svårt för att tänka mig en skilsmässa som innebär att tex behöva bo i andra änden av stan från barnens skola, eller att behövs ge upp bil, för då kommer jag inte få ihop livspusslet.
Jag vet att detta anses inte vara rimliga skäl att avstå skilsmässa, men der är ju inte bara jag som påverkas. Jag vill inte omkullkasta hela barnens värld, av själviska orsaker. Hade det bara handlat om mig hade jag inte brytt mig om bil alls och boendet hade varit väldigt oviktigt, huvudsaken vore tak över huvudet men nu har jag ju två andra individer att ta hänsyn till.
Hur har andra som skiljt sig löst sådana här frågor?