• Anonym (...)

Azalia (Cerazette)

Hej!

Jag har under många år ätit Trionetta 28 och det har funkat superbra. Men nu har jag fått för högt blodtryck så jag får inte äta dem längre. Fick Azalia (Cerazette) utskrivet. Är nu inne på elfte dagen med dem. Började blöda på dag tre med dem och blödningen håller fortfarande i sig. Det är inga mängder men ändå så pass att jag inte vill ha sex. 
    Hur var det för er? Gav sig blödningen? 

• Svar på tråden Azalia (Cerazette)
  • morsningkorsning

Har också azalia. Blödde nog i kanske en månad. Små flytningar med blod i. Är tyvärr så med minipiller, att man kan blöda en lång period i början. Nu har det dock slutat. Och för några år sedan när jag åt det sist så var det samma sak, blödde till och från 1-2 månader men efter det hade jag ingen mens överhuvudtaget. Hoppas det slutar snart för dig.

• Anonym (Gul)

Jag åt också dem för ca 2,5 år sen. Jag mådde så fruktansvärt dåligt utav dem. Hade först en spiral som de inte funkade med, så fick pga de byta till minipiller pga blodproppar i familjen. Jag hade också nästan konstant blödningar kändes de som. Lite hela tiden. Sen mådde jag ganska illa av dem,blev trött och ofta nere och ledsen. Så mådde helt skit av dem. Försökte ändå i 3-4 månader men blev inte bättre. Så jag och sambon bestämde för att jag skulle sluts med dem och använda kondom tills vi skulle börja försöka få ett syskon till vårt första barn. Detta är min erfarenhet. Hoppas det blir bättre för dig.

• Anonym (...)

Idag verkar det som att blödningen börjar avta. *peppar peppar*

• morsningkorsning
    Anonym (...) skrev 2017-02-21 17:20:42 följande:

Idag verkar det som att blödningen börjar avta. *peppar peppar*

Avtog den eller håller det på fortfarande?
  • Caroline1984

Hade cerazette och blödde till och från i 6 månader! Kunde ha mens i 2 veckor i streck och utan i 2-3 dagar och så kom det igen! Dessutom gick jag upp nästan 30kg på 1år och jag hade problem med att gå upp i vikt men jag svällde som en ballong och första 2 månaderna gick jag upp 10kg.... Ringde till gyn men "man går inte upp av minipiller" fick jag till svar dock läste jag om flera som gick upp av dom. En tjejkompis blev hormonmonster och det gick inte alls.... Jag är hellre utan och använder kondom än att ens tänka tanken på att äta dom igen! Nu har jag satt i hormonspiral istället men det bråkar lite men fortfarande 100 ggr bättre än cerazette!

• Anonym (...)
    morsningkorsning skrev 2017-02-24 16:36:10 följande:

Avtog den eller håller det på fortfarande?

Den avtog. Har varit blödningsfri i 7 dagar nu.
Svar på tråden Azalia (Cerazette)