• Detdu

Knölar i huvudet

Hej!

I en veckas tid har jag till och från haft en liten knöl i vänstra bakhuvudet, det började med ett otroligt tryck i pannan och knölen ömmade som bara den, så trodde det var en muskelknuta så började massera, vilket fick huvudvärken att försvinna men knölen ömmade desto mer(nästan värkade). Sen försvinner den en dag och kommer tillbaka nästa dag? så har det varit i en vecka minst, nu igår upptäckte jag en till liten knöl mitt på huvudet längst bak, samma sak där, den ömmar och kliar. Det kliar även på högersida bakhuvud men ingen knöl än. Nu idag är ingen knöl kvar men det kliar fortfarande lite överallt på huvudet. Försökte att knäppa kort igår kväll på knölarna men det syns inget utan man bara känner dem. Är det någon som har varit med om något liknande? Ska till VC på torsdag för att få ett par födelsemärken borttagna så tänkte fråga då men vill höra mig runt också...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-21 11:45
    EDIT: Kan tilläggas att jag är 23 år och har varit frisk förövrigt. Områdena där knölarna suttit är fortfarande ömma men ingen knöl.

• Svar på tråden Knölar i huvudet
  • Detdu

Tillägger även att storlekarna på dessa 2 knölar har varit som en ärta, alltså pytte små men dem känns väldigt tydligt när de väl uppstår.

• Anonym (ssk)

Låter som svullen lymfkörtel. Brukar kännas som små ärtor. Kan ömma vid infektion i kroppen och även 3-4 v. efter. Gå in på 1177 och sök så får du bra svar.

• Detdu

Ja som jag har förstått det är det lymfkörtlar, men är det ett normalt beteende att komma och gå som mina gör? Jag har fått tillbaka knölen nu ikväll igen, samma visa, borta på morgonen och tillbaka på kvällen?

Svar på tråden Knölar i huvudet