• Bongollo

Hur hitta MENA-tjej?

Hur träffar man en MENA-tjej, alltså en tjej som bor i MENA? Jag vill hitta en tjej därifrån, men har själv ingen bakgrund från regionen.

Finns det någon dejtingsida för västeränningar som vill träffa arabiska tjejer?

Borde finnas stort intresse i dessa länder att gifta sig med en västerlänning med tanke på kvinnosynen där och att det redan finns många araber osv i Sverige.

• Svar på tråden Hur hitta MENA-tjej?
  • Anonym (konvertera)
    Bongollo skrev 2017-02-21 13:30:48 följande:

Hur träffar man en MENA-tjej, alltså en tjej som bor i MENA? Jag vill hitta en tjej därifrån, men har själv ingen bakgrund från regionen.

Borde finnas stort intresse i dessa länder att gifta sig med en västerlänning med tanke på kvinnosynen där och att det redan finns många araber osv i Sverige.

Då får du först konvertera till islam för enligt islam ska man helst gifta sig med någon som är muslim
  • Anonym (...)

Det är nog inte så lätt. I flera av länderna får tjejerna inte ens chatta med män, och om de är muslimer får de inte gifta sig med en ickemuslim. Endast muslimska män får gifta sig med kvinnor tillhörande de abramitiska religionerna (kristendom, judendom), kvinnorna får det ej.

Är du däremot muslim så finns det en hel del dejtingsajter för att hitta en muslimsk brud. Men annars vet jag inte riktigt :/

• Anonym (X)

Fundera på om du vill ha en muslimsk eller kristen (ortodox) tjej. I båda fallen får du lov att konvertera.

• Anonym (?????)
    Bongollo skrev 2017-02-21 13:30:48 följande:

Tjejerna kanske tycker att killarna inte är attraktiva?
  • Anonym (?????)

Finns det tjejer i detta forum som kan svara på det tror inte det finns några Mena tjejer i detta forum?

• Anonym (?????)

Finns det tjejer i detta forum som kan svara på det tror inte det finns några Mena tjejer i detta forum?

• Anonym (N)

Mena-tjej här. Jag talar för mig och mååånga av Mena-tjejer runt mig. Aldrig varit intresserade av svenska män mest pga att vi har fått en stark uppfattning att de "lättare" lämnar ett förhållande än utländska killar från det området.

• Anonym (Jag)
    Anonym (N) skrev 2017-07-28 01:48:30 följande:

Mena-tjej här. Jag talar för mig och mååånga av Mena-tjejer runt mig. Aldrig varit intresserade av svenska män mest pga att vi har fått en stark uppfattning att de "lättare" lämnar ett förhållande än utländska killar från det området.

Är också mena-tjej (dock lyckligt gift med en arab).
    Min uppfattning är att svenska män blir "mogna" långt senare än utländska, typ efter 30.

Är man liksom runt 20 år och vill bilda något seriöst så är det kanske inte så kul att söka sig efter minst 10 år äldre svenska män.
    De yngre är som du säger sådana som lättare lämnar pga "de är inte redo ännu".

Personligen är jag dock inte intresserad av svenska män pga synen på olika ting (vissa värderingar, kvinnosyn, vad som är ok och inte i ett förhållande och ja sånt).
    Men tänker att detta som jag skrev tidigare kan stämma med andra mena-tjejer som är intresserade av svenska män.
  • Anonym (?????)

ok så de flesta tjejer har alltså noll intresse av killarna

• Anonym (Hm)

Det borde finnas flera.

Svar på tråden Hur hitta MENA-tjej?