• Natt

Vad för tokigheter gör era barn?

Började fundera på vad alla bebbar kan hitta på!

Förra veckan så tyckte vi att nappflaskan läkte lite väl mycket, normalt så droppar det - nu rann det...Igår så kom jag på varför! När Althea är mätt och inte vill ha något mer - då BLÅSER hon, nu är det ett tydligt tecken på att hon är klar.

Jag skrattade massor när jag förstod vad hon sysslade med, tror hon annamat det från tutten, då hon är less den så blåser hon ut det - varför inte göra detsamma med nappflaskan!

• Svar på tråden Vad för tokigheter gör era barn?
  • hulahula79

min 7-åring sprang ut till grannen för några år sen(kan väl ha varit ca 4 år) för att fråga:
    - har du snopp?

• 1980 längtar

Måste bara berätta vad min lillebror gjorde när han var liten ( förlåt mig bror kan inte låta bli ):

En morgon när han vaknar så kliver han ut i köket från sitt rum och sträcker på sig och säger: ÅÅÅÅÅÅÅ idag känner jag mig könsmogen

Kan lägga till att han var väl en så där 4 år kanske

• valkyrian

Min dotter som är 10 månader försökte idag klättra upp på toastolen för att kissa vilket resulterade i att hon kissade som en hund på toastolen.. Dags att skaffa potta??

Hon brukar svara i telefon (allt från fjärkontroll till en riktig telefon, säga hääääj sen ge luren till mamma eller papa och säga dääää.

så fort hon gör musik även om det så är pang pang från pappas tv spel ställer hon sig upp och börjar dansa...

Dessutom sorterar hon saker, gärna efter färg och plockar och grejjar, för ett tag sen satt hon i badrummet och slängde alla pappaerstussar och skit på golvet och allt annat i toan detta och mycket mer är saker hon hittar på... hon är sssåååå roolig

• JonnaT

Vår skrutta brukar nysa ut nappen när hon sitter i babysittern. Om den hamnar på hakan så ligger hon och slickar på den.
    Häromdagen skrattade jag åt henne och då skrattade hon tillbaka samtidigt som hon fortsatte att slicka på sin napp Lilla bebben är bara 2½ månad

• valkyrian

På tal om nappar så är Saga inte sen med att bjuda på sin till vem som helst eller vad som helst...

I förrgår när jag skulle lägga henne var hon så tokig så att det inte går att förklara, hon "somnade" tror att ungen låtsassov alltså, och när man skulle gå hoppade hon upp och kröp runt i sängen som en tok och när man skulle ta henne la ho n sig och asgarvade, så höll hon på i en timme eller två, sen tog hon sina nappar och kastade dom hej vilt, superlycklig var hon hela tiden

• saran

MMhahaha rolig tråd. Liten lilja här har en ny spännande hobby; Man tager ett stort glas, som är ungefär lika stort som sitt eget huvud, fyller detta med t.ex. klossar, mammas mobilt. en och annan matbit eller så vad man nu kan hitta, sen dricker man upp det......

Sen ska ju NATURLIGTVIS allt ligga i pottan, det är ju det självklara uppsamlingsstället, inte sant, ja ankan, pennorna, tandborsten, kiss och bajs?? nänä det tar ju blöjan så bra hand om..... :)

• Natt

Haha, dom kan verkligen få för sig saker...men just dethära mes att säga konstiga saker har jag en historia som ska vara "sann".

Det var på ok i byn där jag kommerifrån, och en far var och handla med sin son, från ingenstans säger pojken: pappa jag vill ha kuk! och inte helt lågt heller! pappan försöker ju som säga att neej, det vill ju INTE, men pojken envisas. han yttrar sin vilja högre och högre. när dom kommer till kassan så skriker han ut det och pappan blev ju mer och mer förtvivlad, alla tittar ju på dom, och då pekar pojken på en CocaCola flaska och skriker Pappa, jag vill ju ha kuk! Lättat pappa så inser att det är colan pojken vill ha skriker mer eller mindre lättad ut; JASSÅ, du vill ha Coke!

• hulahula79

min re åring ställde sig och gastade till min pojkvän när han var ute och rökte i somras (jag va inte hemma) -jag vill ha sex . min pojkvän stängde dörren så inte grannarna kunde höra henne mer och vågade inte gå ut och röka igen från jag kom hem. när jag kom hem sa han vad hon sakt och flydde ut till ciggen. och lilltjejen började igen,- jag vill ha sex sen pekade hon på packeten med mariekex!

• lilopuff

Vad härliga barn är. Rolig tråd.
    Jag har ett roligt minne om min då 3 åriga dotter. Vi bodde på Ronald McDonalds i Lund. Hon hade dille på att klä av sig kläderna och springa naken. En kväll kom hon springande naken och man bor ju inte själv precis på R Mc jag försökte stoppa henne för att få på henne kläderna men hon hann springa upp i en soffa där folk satt och kolla på tv och skrika ut NU KISSAR JAG.Men det gjorde hon inte som tur var men dom som satt i soffan trodde ju det. Ungar.............

Svar på tråden Vad för tokigheter gör era barn?