• Anonym (förkrossad)

Behöver hjälp??

Korfattat..

Jag lever med en man sedan ca 9 år tillbaks, har ett barn tillsammans, vårt förhållande har varit en bergochdalbana..Jag finns inte längre, den männsika jag en gång var är totalt nedbruten, han har misshandlat mig några gånger, en gång riktigt illa. Men det som är det största problemet är att han rör sig ett kriminellt nätverk, som gör att jag har totalt avskärmats från omvärlden, senaste 2 åren har mitt liv bestått av hot och kränkningar..rädlsa för mitt barns liv, då jag har fått hot  ang mitt barn..jag har avskärmats helt, har inga vänner, inget arbete, och dessutom skulder ( som jag inte själv har tagit på mig)  Nu är jag så trött och utmattad att jag orkar inte längre, men hur ska jag göra för att gå vidare. Vart vänder man sig? Vågar jag lita på myndigheter?

• Svar på tråden Behöver hjälp??
  • SusanneR

Hej,

Tråkigt att höra att du lider så men du är inte ensam. Din man är psykopat, helt klart. Han stämmer in på mönstret. Du ska ta kontakt med en kvinnojour och ta dig ut därifrån omedelbart.

Det kommer aldrig att bli bra. Han älskar dig inte, fast han bedyrar det då och då. För kom ihåg att den som älskar dig skadar inte dig. Han har inga skuld eller skamkänslor, alla hans känslor är bara mimik. Han kan ha vilka vänner som helst, var inte rädd. Han håller dig fånge genom att paralysera dig med rädsla. Du ska inte ut för din skull bara utan för barnens skull.

Tveka inte. Det är tufft i början men allt blir bra till slut. Och det är ditt liv och något han kan pissa på.

Har du mod att prata om det här så finns gnistan inom dig som kommer ta dig därifrån. Kom ihåg att varje dag med honom är slöseri med tid.

Du klarar det!!

Svar på tråden Behöver hjälp??