syntharen skrev 2017-02-23 17:05:28 följande:
Jag har varit där ett antal gånger (med 3 missfall, 2 andra gynbesvär, 2 gånger med en bröstinfektion när jag precis fött andra barnet och kanske nån gång till) och jag tycker jag blivit bra bemött. Kanske jag inte direkt fått nån sympati eller vad man ska säga när jag haft missfall men samtidigt är det ju vardag för dom. Jag har iaf aldrig blivit dåligt bemött utan alla har alltid varit så trevliga som situationen krävt. Ibland har vänttiderna varit lite väl långa men det är ju inte personalens fel. Och lite trångt i väntrummet eftersom vissa kvinnor har haft 2-3 personer med sig. Och ibland har jag tyckt det varit jobbigt med skrikande bebisar/småbarn när man själv sitter med missfall, speciellt när kvinnan har pappan till barnet med men han inte kan tänka sig gå ut med barnet...
Nä jag vet tyckte också att det var trångt och sjukt störigt med folk som inte respekterar reglerna där eller förstår vad som är lämpligt och inte lämpligt att göra i ett väntrum...
Kan också förstå att personalen inte kan lägga så mycket känslor i att patienterna får missfall... tycker nog att så länge man inte blir förminskad/förlöjligad, utan att man får respekt, kanske ett "jag beklagar" och bra information så räcker det för mig!