• Anonym (fläbbig)

Min rumpa har börjat dallra

Upptäckte detta idag. Ni vet när man går och förflyttar ena benen framåt så att ena skinkan liksom "ramlar ned" efter att ha varit upptryckt mot låret? Jag känner hur det dallrar till lite när jag går nu, och det har det aldrig gjort förut. Jag skäms!

Frågan är, beror det på att jag äter dåligt eller på att jag rör mig för lite?

• Svar på tråden Min rumpa har börjat dallra
  • Anonym (App)
    Anonym (fläbbig) skrev 2017-02-23 00:22:28 följande:

Upptäckte detta idag. Ni vet när man går och förflyttar ena benen framåt så att ena skinkan liksom "ramlar ned" efter att ha varit upptryckt mot låret? Jag känner hur det dallrar till lite när jag går nu, och det har det aldrig gjort förut. Jag skäms!

Frågan är, beror det på att jag äter dåligt eller på att jag rör mig för lite?

Ladda ner någon app med övningar för rumpan och kör det några gånger i veckan. Rumpan går relativt snabbt att träna, ligger man i får man snabbt resultat :)
  • Givdul

den stora frågan är ju egentligen, darlar din rumpa eller 

• Aikido

Du har inte bytt gångart på sistone då? Passgångare som kameler har väl en lite mer gungande gång.

Alt. har du flyttat nyligen? Lägre gravitation närmare ekvatorn (eller är det tvärtom) så har du flyttat åt "fel" håll får ju rumpan mer tyngd vid varje steg.

• Anonym (gung)

Det beror på att du äntligen börjar bli en fullfjädrad Qvinna med allt vad det innebär, så du kan med rätta känna dig stolt. Dina levnadsvanor är i bästa ordning, men upplever du själv att du äter dåligt så är det inte svårare än att du stoppar i dig lite mer godsaker. Solig

• Anonym (fläbbig)
    Eri89 skrev 2017-02-23 07:13:16 följande:

Gör lite squats så blir den fastare! Glad

Räcker det med knäböj tror du eller måste jag ändra matvanorna också?
  • Anonym (App)
    Anonym (fläbbig) skrev 2017-02-23 09:07:26 följande:

Räcker det med knäböj tror du eller måste jag ändra matvanorna också?

Omöjligt att svara på utan någon som helst inblick i hur du normalt äter. Men såvida du inte är överviktig så borde det räcka med extra träning för rumpan. Till skillnad från att vilja få t.ex. en fastare mage så är rumpan inte lika beroende av att man anpassar sin kost eller går ner i vikt (beroende på ens utgångspunkt då). Är man inte nöjd med sin mage och tycker den börjat dallrar och så så måste man i princip alltid minska på underhudsfettet för att få något slags resultat eftersom musklerna under annars inte syns. Rumpan är inte lika känslig för det, lättare att "bara" träna. Skulle dock inte rekommendera att bara göra knäböj, utan en mer varierad träning bestående av ett antal övningar som du roterar och gör kanske 3-4 stycken av per tillfälle du tränar.
  • Anonym (fläbbig)
    Anonym (App) skrev 2017-02-23 09:15:59 följande:
    Omöjligt att svara på utan någon som helst inblick i hur du normalt äter. Men såvida du inte är överviktig så borde det räcka med extra träning för rumpan. Till skillnad från att vilja få t.ex. en fastare mage så är rumpan inte lika beroende av att man anpassar sin kost eller går ner i vikt (beroende på ens utgångspunkt då). Är man inte nöjd med sin mage och tycker den börjat dallrar och så så måste man i princip alltid minska på underhudsfettet för att få något slags resultat eftersom musklerna under annars inte syns. Rumpan är inte lika känslig för det, lättare att "bara" träna. Skulle dock inte rekommendera att bara göra knäböj, utan en mer varierad träning bestående av ett antal övningar som du roterar och gör kanske 3-4 stycken av per tillfälle du tränar.
    Tack för tipsen, vet du hur snabbt man kan bli av med dallret?
  • Anonym (Vill se)

Skicka en bild så vi får se på rumpan.

• Anonym (App)
    Anonym (fläbbig) skrev 2017-02-23 09:22:40 följande:

Tack för tipsen, vet du hur snabbt man kan bli av med dallret?

Beror lite på, kan variera. Men generellt brukar det gå relativt snabbt om man ligger i lite. I höstas började jag träna rumpan extra, kanske ca 4 dagar i veckan med 3-5 övningar per gång i 3x12 sets. Då var jag främst ute efter en rundare och fylligare rumpa och märkte (genom att ta bild varje vecka) signifikanta resultat på runt en månad.
  • Anonym (fläbbig)
    Anonym (Vill se) skrev 2017-02-23 09:26:43 följande:

Skicka en bild så vi får se på rumpan.

i.imgur.com/fJJDHAB.jpg
    Anonym (App) skrev 2017-02-23 09:38:45 följande:
    Beror lite på, kan variera. Men generellt brukar det gå relativt snabbt om man ligger i lite. I höstas började jag träna rumpan extra, kanske ca 4 dagar i veckan med 3-5 övningar per gång i 3x12 sets. Då var jag främst ute efter en rundare och fylligare rumpa och märkte (genom att ta bild varje vecka) signifikanta resultat på runt en månad.
    Låter bra, tack!
  • holidodi

säkert både och, att röra på sig får fart på ämnesomsättning så att röra på sig funkar alltid.

• Anonym (Vill se)
    Anonym (fläbbig) skrev 2017-02-23 09:44:06 följande:
    i.imgur.com/fJJDHAB.jpg
    Anonym (App) skrev 2017-02-23 09:38:45 följande:
    Låter bra, tack!
    Den ser fin ut tycker jag. Jag kommer gärna och klämmer
  • Anonym (Leila)

Min rumpa dallrar också. Framför allt när jag springer. När jag stannar känns det som om den springer i flera sekunder till. Men det var länge sedan jag slutade skämmas för den. Och männen älskar den!!

• Anonym (Vill se)
    Anonym (Leila) skrev 2017-02-23 15:15:04 följande:

Min rumpa dallrar också. Framför allt när jag springer. När jag stannar känns det som om den springer i flera sekunder till. Men det var länge sedan jag slutade skämmas för den. Och männen älskar den!!

Nice med daller
  • Anonym (Vilka problem ;))

Vilka problem man kan ha, den är nog bra som den är Tungan ute

• Powerwomen69

Min man och jag kan ta hand om din rumpa, låt honom gå lös med både händer och tunga så ska du se att du kommer att gilla din rumpa Tungan ute

Svar på tråden Min rumpa har börjat dallra