• Äldre 23 Feb 22:01
    15212 visningar
    7 svar
    7
    15212

    Deprimerad av att sluta snusa?

    Hej!

    Undrar bara om de finns någon mer där ute som gått igenom samma sak...

    Är inne på dag 30 utan snus och är jätteledsen mest hela tiden. Varit nikotin beroende i 11 år. Har även börjat bli arg och otrevlig mot personer i min omgivning vilket INTE är likt mig och de är väll mest de som får mig att reagera. Tänkte att de skulle vara värst de 3 första dagarna och sedan bli lättare. Men mår verkligen jättedåligt, och inte heller fått sova ordentligt på 30 nätter. Vaknar minst 2 gg per natt.

    Finns de någon mer som känner igen sig och som kan komma med goda råd? Kommer de gå över eller kommer jag få söka upp läkare för såhär kan man inte ha de för länge då kommer jag tappa livslusten.

  • Svar på tråden Deprimerad av att sluta snusa?
  • Äldre 23 Feb 22:46
    #1

    Kan det vara nått annat som ligger bakom?
    Jag slutade snusa för 4 veckor sen och mådde riktigt dåligt psykiskt den första veckan. Men nu mår jag som vanligt

  • Äldre 31 Mar 19:53
    #2

    jag slutade snusa för 5 månader sen och blir bara mer och mer deprimerad. Har tappat gnistan och har nu börjat googla i ämnet. Det visade sig att det tar väldigt hårt på dopaminnivåerna och kan ta väldigt lång tid innan det stabiliserar sig, själv tvivlar jag skarpt på om det någonsin kommer stabilisera sig på mig. 5 månader är rätt lång tid,,suget efter nikotin är borta sedan länge men det har nog inte bara med det att göra, jag tror att detta med dopaminet och dess signalsubstanser är det stora problemet för mig personligen. Sedan är varje individ unik, vissa blir "fria" efter nån månad, andra blir det aldrig.

  • Äldre 1 Oct 16:17
    #3

    Ett hett tips är att testa läkemedlet Champix med vareniklin. Det är en effektiv läkemedelsbehandling för den som vill sluta snusa eller röka!

  • Äldre 25 Mar 09:38
    #4

    Hej!

    Jag har varit snusfri i 10 månader och det blir bara värre och värre. Deprimerad, arg, ledsen, trött och på rak väg rätt in i väggen. Jag har inte sovit gott en enda natt sedan jag slutade och livet suger. Hur har det gått för er andra som skrivit här?

  • Äldre 13 Sep 07:39
    #5
    ankanp skrev 2017-10-01 16:17:33 följande:

    Ett hett tips är att testa läkemedlet Champix med vareniklin. Det är en effektiv läkemedelsbehandling för den som vill sluta snusa eller röka!


    Gör den att det sura och ledsna försvinner??

    För då behöver jag nog ge det till min sambo...
  • Richi3
    Äldre 14 Sep 00:36
    #6
    Vet med mig att samma sak hände mig då jag slutade röka att jag vart deprimerad som fan plötsligt. Känns vanligare och på något sätt mer förståeligt när man pratar om depression kopplat med rökningen just..? Men jag började dock att snusa och gick över till det jag själv och kan inte föreställa mig hur det nu var om jag skulle sluta snusa också.. det kommer baksidor med beroendet som byggts upp klart, men vill inte bli mer deprimerad än nödvändigt och vågar därför inte sluta. -Följer det här inlägget slaviskt. Intressant läsmaterial!
  • eilgbm­ls
    Äldre 14 Sep 03:16
    #7

    Hur sjutton kan ni få så starka symptom av att sluta snusa?

    Är detta något nytt radioaktivt UFO-snus eller något? Aldrig hört på maken.

    Depressiva symptom har jag haft till och från hela min existens. Men att höra att andra har problem det lindrar faktiskt och ger mig en känsla av eufori över att inte vara ensam om att dagsformsögonblicken kan variera ibland. Frågan är om man fortfarande kan klassa måendet som depressivt ur den aspekten. Vad tror ni?

    Kan man söka trygghet och glädje över att man delar något gemensamt där?

Svar på tråden Deprimerad av att sluta snusa?