• asking

Law of attraction

Har ni varit i kontakt med LOA/Law of attraction? Vad är er erfarenhet kring det?
    Vad ville ni nå och hur gjorde ni det? Hur praktiserar ni LOA? Fick ni tecken att era mål var på väg att nås? 

Min situation lyder på följande sätt, summerat,
    Jag bröt med en person som jag dejtat sedan sommaren och jag hamnade i ett stadie jag inte visste in eller ut. Tårarna rann och jag hade mycket känslor av stress, ovisshet (för vad som komma skall, kommer han tillbaka?), ledsamhet osv. Jag kom in i en negativ spiral med dåliga tankar. Jobbet ringde mindre (extra anställd), trodde att det var mig det var fel på. Jag blev orolig inför framtiden, kommer jag få jobb efter studierna etc?

Sedan försökte jag släppa lite på de negativa tankarna. Jobbet hörde av sig, SÅ glad blev/är jag!! (önskar dock fler timmar, älskar mitt jobb!!). Man ska inte utgå från det värsta, när jag tänkte så släppte mycket av min dagliga ångest. Ångesten och de negativa tankarna kommer än, men i mindre portioner och de tar inte över mig, jag kan oftast styra dem och ersätta dem med REALISTISKT tänk och positiva tankar.

I samma veva som detta kom jag i kontakt med sidan ''The secret'' som berör LOA. Jag ville börja applicera det i min vardag och praktiserar det nu dagligen, är tacksam, visualiserar det jag vill ha/ de mål jag vill nå och jag är tack redan NU, inte sen utan NU - mitt humör är bättre och samma effekt på mitt dagliga mående. Jag fick en arbetsintervju - hoppas på det bästa nu & tänker positivt. Har sett massa med bilar och byggnader med namnet på min (kommande ;) ) arbetsgivare. Är det ett tecken? Det jag vill nå nu är: 

* Vara nöjd och alltid älska mig själv, allt börjar i mig, jag är min främsta byggsten!
    * Få jobbet som jag var på intervju för!
    * Få fler arbetstimmar på min nuvarande arbetsplats där jag är extra
    * Förbättra en vänskapsrelation
    * Spara pengar
    * Killen som jag träffade sedan sommaren ska höra av sig till mig
    * Få bra betyg i skolan
    * Bli antagen till en organisation jag ansökt till
    * Resa i vår

Livsmål som jag alltid har,
    - Lycklig i vardagen
    - Ha bra relationer: familj, släkt vänner, arbetskollegor
    - Ha ett jobb jag trivs med och älskar
    - Ha en bra ekonomisk situation
    - Kunna resa 

Återkommer när jag nått mina MÅL, för det SKA jag göra. Evigt tacksam för allt jag redan har och ska få, för det förtjänar jag och kommer fortsätta göra mig förjänt av, alltid!

Varma kramar till er denna fina fredag

P.S vunnit på lotto två gånger i rad. Glad för allt ;) Ge och få tillbaka dubbelt så mycket du gav

• Svar på tråden Law of attraction
  • fcederberg

Och hur ska man kunna applicera detta på sig själv om man nu försöker att tänka positivt men det alltid går åt helvete ändå?

• Anonym (a)

Det är ju inte speciellt komplicerat: är man glad, försöker tänka positivt, blir man bemött så tillbaka, jämfört med en person som är vresig och sur. Jag är av den åsikten att LOA visst fungerar men det blir nästan lite löjligt när folk försöker få det att låta så märkvärdigt. 

Försöker man skaka av sig negativa tankar (som i TS exempel) ger den en mer energi, man orkar mer i någon annan ände och det blir bättre allmänt sett. Inte så konstigt. 

• Anonym (fas)

Går LOA bara ut på att tänka positivt, visualisera sina mål m.m.? Sådant har man väl alltid rekommenderat, vad är det "nya" man får lära sig om man läser the Secret?

• fcederberg
    Anonym (a) skrev 2017-02-24 15:34:39 följande:

Det är ju inte speciellt komplicerat: är man glad, försöker tänka positivt, blir man bemött så tillbaka, jämfört med en person som är vresig och sur. Jag är av den åsikten att LOA visst fungerar men det blir nästan lite löjligt när folk försöker få det att låta så märkvärdigt. 

Försöker man skaka av sig negativa tankar (som i TS exempel) ger den en mer energi, man orkar mer i någon annan ände och det blir bättre allmänt sett. Inte så konstigt. 

Tro mig jag försöker verkligen att tänka positivt för det mesta och jag tror tyvärr att det bara är så att allt som händer här i livet är rent slumpartat och man kan egentligen inte påverka saker genom att tänka positivt eller negativt.
  • Anonym (Sebbe)
    fcederberg skrev 2017-02-24 15:41:13 följande:
    Tro mig jag försöker verkligen att tänka positivt för det mesta och jag tror tyvärr att det bara är så att allt som händer här i livet är rent slumpartat och man kan egentligen inte påverka saker genom att tänka positivt eller negativt.
    Det beror ju också på vad för sorts saker vi pratar om.

Vi styr inte över allsmäktiga saker som sjukdom, hälsa, liv och död genom att tänka positivt.

Däremot för en arbetssökande som vill få sitt drömjobb eller för fotbollsspelaren som måste sätta den avgörande straffen. Det är i sådana situationer vi kan forma får framtid med hjälp av en bra mentalitet.
Svar på tråden Law of attraction