• Äldre 24 Feb 22:20
    6001 visningar
    14 svar
    14
    6001

    Budget till New York och vad handla?

    Vad kan tänkas ha med i fickpengar en vecka till New York?
    Vad är egentligen billigare där än hemma i Sverige?
    Converse, Nike har jag hört men andra skomärken?
    Märkeskläder? Märkesväskor?

  • Svar på tråden Budget till New York och vad handla?
  • Anonym (A)
    Äldre 24 Feb 22:32
    #1
    +1
    tilde72 skrev 2017-02-24 22:20:05 följande:

    Vad kan tänkas ha med i fickpengar en vecka till New York?

    Vad är egentligen billigare där än hemma i Sverige?

    Converse, Nike har jag hört men andra skomärken?

    Märkeskläder? Märkesväskor?


    1000kr mat/dag. Kan såklart lägga hur mycket som helst om du vill. Även mycket billigare. Men vill man äta på restaurang eller på puben på kvällen, så räkna med det.

    Alla amerikanska märken är billigare än hemma.

    Ett par Nike-skor som kostar 1000kr här kan du få för 300kr. Levisjeans har jag köpt 200kr. Dock var dollarn lite lägre än den är nu.

    Ska du enbart handla billigt, ta dig från Manhattan. En jacka kan va 1/3 av priset i Brooklyn jämfört med Midtown.
  • Äldre 24 Feb 23:49
    #2
    +1

    Mat är dyrt! Ät inte frukostbuffé på hotellet, kolla runt hotellet efter ett frukostställe istället, mycket billigare.
    Handla utanför Manhattan. Vi brukar åka ut till Jersey Gardens med buss. Rabatter på redan billiga priser för turister (säg till i informationen att du vill ha ett rabatthäfte. Du måste visa passet) och över 200 affärer.

  • Äldre 25 Feb 12:07
    #3
    Anonym (A) skrev 2017-02-24 22:32:04 följande:
    1000kr mat/dag. Kan såklart lägga hur mycket som helst om du vill. Även mycket billigare. Men vill man äta på restaurang eller på puben på kvällen, så räkna med det.

    Alla amerikanska märken är billigare än hemma.

    Ett par Nike-skor som kostar 1000kr här kan du få för 300kr. Levisjeans har jag köpt 200kr. Dock var dollarn lite lägre än den är nu.

    Ska du enbart handla billigt, ta dig från Manhattan. En jacka kan va 1/3 av priset i Brooklyn jämfört med Midtown.
    Tack Anonym A för tips! Alltså alla amerikanska märken är billigare, okey:)
    Då får jag ge mig utåt till Brooklyn och vart mer? Bor inne i Greenwich Village.
  • Äldre 25 Feb 12:09
    #4
    FruNyfiken skrev 2017-02-24 23:49:44 följande:

    Mat är dyrt! Ät inte frukostbuffé på hotellet, kolla runt hotellet efter ett frukostställe istället, mycket billigare.
    Handla utanför Manhattan. Vi brukar åka ut till Jersey Gardens med buss. Rabatter på redan billiga priser för turister (säg till i informationen att du vill ha ett rabatthäfte. Du måste visa passet) och över 200 affärer.


    Tackar FruNyfiken! Ska kolla upp Jersey Garden! Informationen om rabatthäfte? Menar du informationen i Jersey Garden då?
  • Anonym (A)
    Äldre 25 Feb 14:25
    #5
    tilde72 skrev 2017-02-25 12:07:34 följande:

    Tack Anonym A för tips! Alltså alla amerikanska märken är billigare, okey:)

    Då får jag ge mig utåt till Brooklyn och vart mer? Bor inne i Greenwich Village.


    På Manhattan är allt dyrt. Boende, mat, shopping. Blir billigare om du åker norr om central park(Harlem), samt till någon av övriga boroughs, Brooklyn, Queens, Bronx eller Staten Island.

    Har du aldrig varit i NYC tidigare så kommer du antagligen spendera mest tid på södra Manhattan. Men om du vill komma undan billigt med shopping, så titta mot stadens andra delar.
  • Äldre 25 Feb 15:43
    #6
    +1
    tilde72 skrev 2017-02-25 12:09:06 följande:
    Tackar FruNyfiken! Ska kolla upp Jersey Garden! Informationen om rabatthäfte? Menar du informationen i Jersey Garden då?
    Turister går till informationsdisken, visar sitt pass och får ett rabatthäfte. Jersey Gardens har en hemsida där du kan se alla affärer och en karta. Om du åker dit, bestäm i förväg vilka butiker som är intressanta och skriv ut en karta! Det är omöjligt att hinna med alla på en dag. Många tar med resväskor för att kunna ta hem alla påsar. Bussar går fram och tillbaka hela dagarna och går från Port Authority. Åk tidigt på morgonen och var i god tid, det blir snabbt kö.
    Vi brukar ta första dagen på Jersey Gardens och ofta är då allt vi ville köpa med oss hem. Sedan kan vi ägna resten av resan till annat.
  • Äldre 25 Feb 19:29
    #7
    FruNyfiken skrev 2017-02-25 15:43:32 följande:
    Turister går till informationsdisken, visar sitt pass och får ett rabatthäfte. Jersey Gardens har en hemsida där du kan se alla affärer och en karta. Om du åker dit, bestäm i förväg vilka butiker som är intressanta och skriv ut en karta! Det är omöjligt att hinna med alla på en dag. Många tar med resväskor för att kunna ta hem alla påsar. Bussar går fram och tillbaka hela dagarna och går från Port Authority. Åk tidigt på morgonen och var i god tid, det blir snabbt kö.
    Vi brukar ta första dagen på Jersey Gardens och ofta är då allt vi ville köpa med oss hem. Sedan kan vi ägna resten av resan till annat.
    Visar sitt pass? det tar säkert hotellet vid incheck ju. Tusen tack för tipset. Låter kul att  kolla in detta stors ställe
  • Äldre 25 Feb 20:31
    #8
    tilde72 skrev 2017-02-25 19:29:27 följande:
    Visar sitt pass? det tar säkert hotellet vid incheck ju. Tusen tack för tipset. Låter kul att  kolla in detta stors ställe
    Nej hotellet ska inte ta ditt pass vid incheckning. Du ska aldrig lämna ditt pass på det sättet. Vanligt att det tas en kopia och det kan du gå med på men inte att hotellet tar ditt pass under vistelsen om du inte ber dem om det.
  • Äldre 26 Feb 17:44
    #9
    +1

    Rekommenderar också Jersey Gardens. Köp en tur och returbiljett och sök upp infodisken när ni kommer dit. Där finns verkligen allt! Besök också typ Walmart om ni vill köpa lite krimskrams som utklädningskläder och liknande. Jättemycket billigare än hemma.


    Just NO.
  • Anonym (NY)
    Äldre 27 Feb 19:57
    #10
    +1

    Var beredd på långa köer när du kommer till flygplatsen i NY, vi stod i kö i 4,5 timme för att komma in för några veckor sen. Många blir stoppade och det är hårda kontroller av alla som flyger in till USA. Som tidigare tipsare håller jag med om Jersey gardens och att ha rejält med pengar till mat. Ha en trevligt resa!

  • Äldre 3 Mar 00:22
    #11
    Anonym (NY) skrev 2017-02-27 19:57:37 följande:

    Var beredd på långa köer när du kommer till flygplatsen i NY, vi stod i kö i 4,5 timme för att komma in för några veckor sen. Många blir stoppade och det är hårda kontroller av alla som flyger in till USA. Som tidigare tipsare håller jag med om Jersey gardens och att ha rejält med pengar till mat. Ha en trevligt resa!


    Jag har hört om det på flygplatsen. Vi får hoppas på tur!
    Tack Anonym (NY)!
  • Äldre 3 Mar 00:23
    #12
    cloudberry79 skrev 2017-02-26 17:44:00 följande:

    Rekommenderar också Jersey Gardens. Köp en tur och returbiljett och sök upp infodisken när ni kommer dit. Där finns verkligen allt! Besök också typ Walmart om ni vill köpa lite krimskrams som utklädningskläder och liknande. Jättemycket billigare än hemma.


    Walmart verkar intressant. Vi tar säkert en tur dit!
    Tack för tips cloudberry79!
  • Anonym (Shopp­a på semest­er, ALDRIG­)
    Äldre 10 Mar 14:22
    #13

    Stanna hemma och handla det du tänkt, totalt sett billigare. Eller åk ditt och skit i shoppingen.

  • Äldre 21 Mar 16:57
    #14

    har du tips på hotell ??

Svar på tråden Budget till New York och vad handla?