Varför ger han mig dubbla budskap?
Hej, behöver hjälp med att reda ut en sak. Det är nämligen så att jag har gått och kärat ner mig i en kollega. Vi har inte känt varandra så länge (ca 4 månader) men under denna korta tid har mycket hänt mellan oss och mycket är inte positivt. För att göra en lång historia kort, denna kille, låt oss kalla honom "H", jobbade deltid i början (han pluggade samtidigt), men efter att vi började småprata och han fick upp ögonen för mig hoppade han av sina studier för att jobba heltid. Så vi gick från att ses en gång (eller mindre) i veckan till att ses jämt. Jag märkte att han hängde precis utanför mitt kontor ganska ofta och han hittade hela tiden ursäkter att prata. H fick mig att känna mig unik och speciell (det finns flera tjejer som är snyggare än mig på jobbet) då han alltid gav mig långa & djupa blickar och världens största leende varje gång han såg mig komma. H hälsade alltid glatt på mig och sa mitt namn på ett sätt som fick mitt hjärta att smälta. Tyvärr har en del tråkiga saker skett den senaste tiden och jag har behandlat honom fruktansvärt illa. Jag har ignorerat hans närmande flera gånger och anklagat honom för allvarliga saker. Trots mitt dåliga beteende har han förlåtit mig gång på gång (nej, vi är inget par o har aldrig heller varit det) och jag har lyckats få honom att springa efter mig. Nu är situationen dock lite (väldigt) stelt mellan oss. I onsdags satt jag med en söt kvinnlig kollega i personalrummet och H gick förbi oss. Jag vinkade glatt och han hälsade tillbaka. Men denna gång var något annorlunda. Jag märkte att han tittade på henne lite extra, vilket gjorde mig både ledsen och sårad. Var självklart tvungen att ge igen, så senare samma dag flirtade jag öppet med en manlig kollega mitt framför ögonen på H. Efter det undvek H mig resten av dagen. Morgonen därpå pratade vi dock med varandra. Han sa mitt namn så som han alltid brukar säga, med en kärleksfull röst. Senare på dagen verkade han dock lite sur och trött (hälsade honom med hans förnamn men han sa mumlade bara fram ett hej). Senare på kvällen fick jag för mig att adda H på Facebook. Tycker om honom väldigt mycket och jag ville att han skulle veta det (har aldrig riktigt varit helt öppen med mina känslor). Hur som haver, han accepterade min vänförfrågan efter cirka 2 timmar. Det första jag gör är att gå in på hans profil och till min stora besvikelse ser jag enbart hans officiella bilder och statusar, det vill säga exakt samma saker som innan jag addade honom. Jag kan inte ens puffa honom, bara skicka meddelanden. Kan inte se hela hans wall eller alla hans bilder. Känner mig otroligt ledsen och sårad. Han har över 1000 vänner och jag är tydligen inte värd mer i hans ögon. Vill typ skriva ett meddelande till honom och fråga varför han har gjort så, men vi är inte tillsammans så jag kan inte ställa krav på honom. Vi är båda vuxna, jag 27 och han 26. Vill verkligen inte släppa honom, men jag är otroligt sårad. Varför ger han mig dubbla budskap? Har han tappat intresset på så kort tid? Litar han inte på mig? Borde jag glömma honom och gå vidare? Blocka hans fb så att jag slutar titta på hans profil? Eller ska jag vara på honom och flirta med honom när vi ses? Behöver verkligen tips!