• Anonym (Lovesick)

Varför ger han mig dubbla budskap?

Hej, behöver hjälp med att reda ut en sak. Det är nämligen så att jag har gått och kärat ner mig i en kollega. Vi har inte känt varandra så länge (ca 4 månader) men under denna korta tid har mycket hänt mellan oss och mycket är inte positivt. För att göra en lång historia kort, denna kille, låt oss kalla honom "H", jobbade deltid i början (han pluggade samtidigt), men efter att vi började småprata och han fick upp ögonen för mig hoppade han av sina studier för att jobba heltid. Så vi gick från att ses en gång (eller mindre) i veckan till att ses jämt. Jag märkte att han hängde precis utanför mitt kontor ganska ofta och han hittade hela tiden ursäkter att prata. H fick mig att känna mig unik och speciell (det finns flera tjejer som är snyggare än mig på jobbet) då han alltid gav mig långa & djupa blickar och världens största leende varje gång han såg mig komma. H hälsade alltid glatt på mig och sa mitt namn på ett sätt som fick mitt hjärta att smälta. Tyvärr har en del tråkiga saker skett den senaste tiden och jag har behandlat honom fruktansvärt illa. Jag har ignorerat hans närmande flera gånger och anklagat honom för allvarliga saker. Trots mitt dåliga beteende har han förlåtit mig gång på gång (nej, vi är inget par o har aldrig heller varit det) och jag har lyckats få honom att springa efter mig. Nu är situationen dock lite (väldigt) stelt mellan oss. I onsdags satt jag med en söt kvinnlig kollega i personalrummet och H gick förbi oss. Jag vinkade glatt och han hälsade tillbaka. Men denna gång var något annorlunda. Jag märkte att han tittade på henne lite extra, vilket gjorde mig både ledsen och sårad. Var självklart tvungen att ge igen, så senare samma dag flirtade jag öppet med en manlig kollega mitt framför ögonen på H. Efter det undvek H mig resten av dagen. Morgonen därpå pratade vi dock med varandra. Han sa mitt namn så som han alltid brukar säga, med en kärleksfull röst. Senare på dagen verkade han dock lite sur och trött (hälsade honom med hans förnamn men han sa mumlade bara fram ett hej). Senare på kvällen fick jag för mig att adda H på Facebook. Tycker om honom väldigt mycket och jag ville att han skulle veta det (har aldrig riktigt varit helt öppen med mina känslor). Hur som haver, han accepterade min vänförfrågan efter cirka 2 timmar. Det första jag gör är att gå in på hans profil och till min stora besvikelse ser jag enbart hans officiella bilder och statusar, det vill säga exakt samma saker som innan jag addade honom. Jag kan inte ens puffa honom, bara skicka meddelanden. Kan inte se hela hans wall eller alla hans bilder. Känner mig otroligt ledsen och sårad. Han har över 1000 vänner och jag är tydligen inte värd mer i hans ögon. Vill typ skriva ett meddelande till honom och fråga varför han har gjort så, men vi är inte tillsammans så jag kan inte ställa krav på honom. Vi är båda vuxna, jag 27 och han 26. Vill verkligen inte släppa honom, men jag är otroligt sårad. Varför ger han mig dubbla budskap? Har han tappat intresset på så kort tid? Litar han inte på mig? Borde jag glömma honom och gå vidare? Blocka hans fb så att jag slutar titta på hans profil? Eller ska jag vara på honom och flirta med honom när vi ses? Behöver verkligen tips!

• Svar på tråden Varför ger han mig dubbla budskap?
  • Anonym (...)

Du ger ju honom dubbla budskap med? Bara för att han tittade på en tjej extra länge (han kanske kände igen henne och försökte placera henne) så flirtar du öppet med en annan man framför honom för att hämnas? Jag tycker det är rätt logiskt att han distanserar sig från dig då han antagligen inte vet vad han har dig, eller vad du är ute efter.

• Anonym (Lovesick)

Han vet ju vem hon är, hon är en av våra "fasta" vikarier. Vet att jag också har gjort fel men jag tycker inte att det är ok att han "checkar in" en annan brud framför mig. Jag kände igen den där blicken för han brukade titta på mig på det viset. Nu var det en annan tjej som fick hans uppmärksamhet och det sårar mig djupt.

• Anonym (---)

Du verkar inte lätt att ha att göra med.

• Afterlife

Men TS, vad i all världen menar du med det här:
    "Tyvärr har en del tråkiga saker skett den senaste tiden och jag har behandlat honom fruktansvärt illa. Jag har ignorerat hans närmande flera gånger och anklagat honom för allvarliga saker."

Du har alltså "anklagat honom för allvarliga saker" och nu sitter du och fundera över varför han inte litar på dig?
    Han har, vad vi kan utläsa, visat med all önskvärd tydlighet att han är intresserad. Du svarar med att "behandla honom fruktansvärt illa". Hur kan du inte se sambandet?

Och när det kommer till punkten "Vi är båda vuxna ..." så vill jag bara säga, NEJ, du verkar inte vara det iallafall. Sådär betedde man sig i högstadiet. Vuxna människor beter sig inte som dramaqueens.

Om du är intresserad av gossebarnet föreslår jag att du ödmjukar dig lite. Erkänn för honom att du varit en skitstövel och berätta att du är intresserad av honom. För fortsätter du som du gjort nu med löjliga saker som att "hämnas" för att han tittar på er kollega så kommer han att tröttna på dig fortare än kvickt (om han har något vett i skallen).

• Anonym (Linda)
    Afterlife skrev 2017-02-25 15:38:44 följande:

"Tyvärr har en del tråkiga saker skett den senaste tiden och jag har behandlat honom fruktansvärt illa. Jag har ignorerat hans närmande flera gånger och anklagat honom för allvarliga saker."

Du har alltså "anklagat honom för allvarliga saker" och nu sitter du och fundera över varför han inte litar på dig?
    Han har, vad vi kan utläsa, visat med all önskvärd tydlighet att han är intresserad. Du svarar med att "behandla honom fruktansvärt illa". Hur kan du inte se sambandet?

Och när det kommer till punkten "Vi är båda vuxna ..." så vill jag bara säga, NEJ, du verkar inte vara det iallafall. Sådär betedde man sig i högstadiet. Vuxna människor beter sig inte som dramaqueens.

Om du är intresserad av gossebarnet föreslår jag att du ödmjukar dig lite. Erkänn för honom att du varit en skitstövel och berätta att du är intresserad av honom. För fortsätter du som du gjort nu med löjliga saker som att "hämnas" för att han tittar på er kollega så kommer han att tröttna på dig fortare än kvickt (om han har något vett i skallen).

Håller verkligen med.
  • Queennr1

Ehhhh.... Du tycker att HAN ger DIG, dubbla budskap ? Say what??

Har har nog helt enkelt börjat ruttna rejält på ditt konstrande...tror du tappat honom

• Anonym (Lovesick)

Jag vet att det är mitt eget fel att det har blivit stelt mellan oss. Var väldigt osäker på honom i början eftersom han är endast 26 år och redan frånskild. Försökte hela tiden hitta fel hos honom, att han är player och oseriös osv. Han har varit snäll mot mig sen dag ett men jag har spelat svår för att testa om han är seriös. Jag vågar inte berätta att jag har känslor för honom. Är rädd för att bli avvisad, har blivit sårad så många gånger, därför kör jag med en tuff attityd. Vill inte visa mig helt sårbar. Vill gärna skicka ett meddelande till honom och önska honom en trevlig helg. Det värsta är att jag har fått reda på av en gemensam vän att han ska sluta jobba efter sommaren och börja plugga heltid i höst. Vill inte förlora honom för gott.

• Anonym (Lovesick)
    Afterlife skrev 2017-02-25 15:38:44 följande:

Jag litade inte på honom så mycket. Försökte hela tiden hitta fel hos honom. Ångrar mig rejält nu. Borde ha behandlat honom bättre. Han har tröttnat på mig nu. Beter mig som en tonåring när jag är kär. Blir lätt svartsjuk och tror att alla killar bara är ute efter en sak.
  • Anonym (...)
    Anonym (Lovesick) skrev 2017-02-25 18:26:16 följande:

Jag litade inte på honom så mycket. Försökte hela tiden hitta fel hos honom. Ångrar mig rejält nu. Borde ha behandlat honom bättre. Han har tröttnat på mig nu. Beter mig som en tonåring när jag är kär. Blir lätt svartsjuk och tror att alla killar bara är ute efter en sak.

Du kanske ska ge det lite tid innan du ger upp. Men oavsett vad som händer, så försök lära dig av detta. När du beter dig på detta viset kommer många eventuella partners backa innan ni blivit ihop. Hämnd, svartsjuka, agression, kontrollbehov etc är inte bra kvaliter att visa en potentiell partner. Jag menar, hur hade du känt dig om någon betett sig så mot dig?
  • Anonym (Lovesick)
    Anonym (...) skrev 2017-02-25 18:51:13 följande:

Du kanske ska ge det lite tid innan du ger upp. Men oavsett vad som händer, så försök lära dig av detta. När du beter dig på detta viset kommer många eventuella partners backa innan ni blivit ihop. Hämnd, svartsjuka, agression, kontrollbehov etc är inte bra kvaliter att visa en potentiell partner. Jag menar, hur hade du känt dig om någon betett sig så mot dig?

Jag vill att han ska förstå att jag vill lära känna honom på en personlig nivå. Men nu verkar han ha tröttnat på mig. Borde jag skicka ett meddelande och önska honom en trevlig helg?
Svar på tråden Varför ger han mig dubbla budskap?