• tuntemattomana

    Bärsjal K´tan någon med erfarenhet av hur de är i storleken?

    Jag har varit och provat ut K´tan nyaste bärsjal som heter active.
    Enligt förpackningen ska jag ha storlek medium. (min vanliga klädstorlek)
    Provade den och den kändes bra fast det är ju svårt att veta när man har
    en stor gravidmage och ingen bebis i sjalen..

    Jag pratade med personal i butiken om storlek och hon hade för sig att man skulle gå ner i storlek. Hon ringde leverantören/återförsäljaren och de sa att jag skulle ha xs.. jag har en kompis som ser ut som mig i kroppen och även hon har blivit rekommenderad att köpa xs vilket hon gjorde men känner sig nu osäker på om hon inte skulle ha small istället.

    Modellen active är av "sportklädertyg" och ska inte töja sig som en bomullssjal gör så jag känner mig osäker på vilken storlek jag ska ha..

    Någon med erfarenhet som vill dela med sig?

  • Svar på tråden Bärsjal K´tan någon med erfarenhet av hur de är i storleken?
  • Malva2015
    tuntemattomana skrev 2017-02-25 21:46:36 följande:

    Jag har varit och provat ut K´tan nyaste bärsjal som heter active.
    Enligt förpackningen ska jag ha storlek medium. (min vanliga klädstorlek)
    Provade den och den kändes bra fast det är ju svårt att veta när man har
    en stor gravidmage och ingen bebis i sjalen..

    Jag pratade med personal i butiken om storlek och hon hade för sig att man skulle gå ner i storlek. Hon ringde leverantören/återförsäljaren och de sa att jag skulle ha xs.. jag har en kompis som ser ut som mig i kroppen och även hon har blivit rekommenderad att köpa xs vilket hon gjorde men känner sig nu osäker på om hon inte skulle ha small istället.

    Modellen active är av "sportklädertyg" och ska inte töja sig som en bomullssjal gör så jag känner mig osäker på vilken storlek jag ska ha..

    Någon med erfarenhet som vill dela med sig?


    Jag köpte en vanlig ktan i stl m och min dotter föddes stor. Tyckte den kändes liten och trång redan från början :/ jag är en m i kläder .
  • tuntemattomana
    Malva2015 skrev 2017-02-25 21:51:21 följande:
    Jag köpte en vanlig ktan i stl m och min dotter föddes stor. Tyckte den kändes liten och trång redan från början :/ jag är en m i kläder .
    jaha oj! undrar hur det ska bli med storleken för mig då.. :/
    jag har fått för mig att storleken beror lite på omkretsen runt kroppen också.
    Typ bh storlek..
    Jag har 65-70 runt men är rätt bred över axlarna så därför har jag m i tröjstorlek.
    eftersom att sjalen inte går över axlarna så kanske jag ska ha xs,,
    vad har du för mått runt kroppen?
  • Malva2015
    tuntemattomana skrev 2017-02-26 10:17:10 följande:
    jaha oj! undrar hur det ska bli med storleken för mig då.. :/
    jag har fått för mig att storleken beror lite på omkretsen runt kroppen också.
    Typ bh storlek..
    Jag har 65-70 runt men är rätt bred över axlarna så därför har jag m i tröjstorlek.
    eftersom att sjalen inte går över axlarna så kanske jag ska ha xs,,
    vad har du för mått runt kroppen?
    Min ktan går över axlarna, gör inte din det?
    Jag är lång och smal, osäker på vad jag har för mått exakt men liten c kupa kanske nu med mjölkbröst:) min bebis föddes 4,5 kg och jag tror hon kände sig trängd redan från början:/ har bara haft henne i "nyfödd position " än så länge. Kanske ska testa en annan och se om hon sitter bättre.. svårt!
  • tuntemattomana
    Malva2015 skrev 2017-02-26 10:36:16 följande:
    Min ktan går över axlarna, gör inte din det?
    Jag är lång och smal, osäker på vad jag har för mått exakt men liten c kupa kanske nu med mjölkbröst:) min bebis föddes 4,5 kg och jag tror hon kände sig trängd redan från början:/ har bara haft henne i "nyfödd position " än så länge. Kanske ska testa en annan och se om hon sitter bättre.. svårt!
    Jo den går ju över axlarna som hängslen gör :) men vissa bärsjalar går ju mer längst ut på kanten av axeln som när man har en vanlig sjal runt kroppen om du förstår hur jag menar :P
    vi är nog ganska lika i kroppen låter det som..
    mitt första barn vägde 3200 g så jag tror inte att det här barnet blir så stort men de växer ju snabbt!
    rapportera gärna hur det går om du byter position på barnet. hur gammalt är ditt barn nu?
Svar på tråden Bärsjal K´tan någon med erfarenhet av hur de är i storleken?