• Det tar tid

    Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL

    I skrivandets stund finns mängder av trådar här på FL av stackars "män" som uppenbarligen hatar kvinnor. Trådar där ord som slampor, horor, slynor upprepas hela tiden. Där "män" skriver att alla kvinnor är falska och ljuger. Eller att kvinnor aldrig borde ha fått rösträtt. Att de saknar all logik, förmåga till konsekventtänkande etc. Att de blir okvinnliga och bittra ju fler kukar de får i sig. Att alla feminister är si och så. Allt detta har jag svart på vitt läst de senaste dagarna.


    Ja, you name it. En checklista på hur vedervärdiga en del varelser (kan knappast kalla dem för män) kan vara.  


    Allt detta får mig bara att älska min man ännu mer!


    Han är en man som är raka motsatsen till de stackare som man kan se här inne ibland. En man som aldrig använt några av de ord som nämns härovan. Som inte är bitter på kvinnor eller rädd för kvinnors sexualitet. Som inte lever med dubbelmoral eller fördömanden. Som aldrig har visat något annat än respekt. Som aldrig har tjatat sig till sex, eller surat om han inte fått det.


    Med andra ord, en Riktig Man. Värd att älska och stötta och uppskatta. Som jag aldrig kommer att svika. Jag älskar dig, J!


    Så ni kvinnor därute som haft turen att ha riktiga män vid er sida, skriv gärna ett par korta rader här som motvikt mot de hatiska stackare som annars riskerar att kapa FL=)

  • Svar på tråden Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL
  • Anonym (Ja)

    Hade en sådan bra man, men vi fick gå skilda vägar p.g.a. olika tankar om barn.

    Nu lever jag som singel, och är hellre singel till den dag jag dör än ens rör någon sorglig misogynist

  • Anonym (Ja)

    ...för det roliga med misogyner är att de inte vill något hellre än att ha en kvinna, men måste förakta dem för att kunna må bra själva.
    Kvinnor som exempelvis hatar män är ju tvärtom, de vill inte vara i närheten av någon man.

  • Anonym (Uvvjkj)

    Håller med. Min sambo skulle aldrig uttrycka sig på detta sätt mot någon.

    Min gissning är att dessa män inte fått ligga på länge.

  • sextiotalist

    Här en till. Jag älskar honom mer för varje tråd jag läser här. Jag uppskattar även hans ex mer och mer och även hans tidigare barn (och vår egen son).

  • Anonym (Mörkrädd)

    Ja man blir ju mörkrädd när man läser här och kommer troligtvis aldrig ge mig ut som singel igen om jag ska basera män på de som hänger på familjeliv. Min man är raka motsatsen till all vidriga män, frånvarande pappor, lata gubbar som inte gör halva hushållsarbetet samt asen som verkar sätta sex framför allt annat... jag känner mig lyckligt lottad. Sen är ju min man gudomligt snygg också!

  • Anonym (slutsats)

    Uppenbart att alla vidrigheter här inne bara gör att kvinnor tar större avstånd från alla sorgliga varelser och uppskattar bra män än mer.

    Knappast den effekten som hatarna ville ha, eller? Att de kommer ännu längre ner på den sociala stegen och förstör sina chanser för både kärlek och sex definitivt.

  • YesMaster

    Håller med :)

    Här dyrkar vi varandra och lever med ganska starka könsroller vilket är så rätt för oss båda. Vi ger båda 100% var istället för att ge 50% och förvänta oss att ta/få 50%

    Jag gillar att läsa de trådar du nämner, för det gör mig verkligen att uppskatta honom ännu mer <3

  • blairw

    Instämmer! Lever i ett lyckligt och jämställt förhållande med min sambo. Han är en fantastisk livspartner, min bästa vän och jag ser fram emot att uppleva allt livet har att erbjuda tillsammans med honom :)

  • Anonym (Stolt)

    Jag är stolt, kan inte riktigt hitta det rätta ordet, över att jag har omvärderat och analyserat normer för hur en man skall vara. Ibland faller jag in i gamla banor, för att det är vant och tryggt. Min partner, som råkar vara en man, agerar precis så som jag förväntar mig att han skall agera. Jag vägrar se honom som "snäll för att vara man" och "jämställd för att vara man". Han vägrar att bli sedd som det också. Vi är helt likställda om vi skalar av allt runtomkring. Vi vet dock att vi har olika förutsättningar, vare sig vi vill eller ej. Han har t ex fördelar i arbetslivet och därför ett större ansvar inom vissa områden. Han kan t ex inte förvänta sig att jag kan komma upp i samma lön som honom, även om jag så skulle prestera mer och bättre. 

  • Anonym (migo)

    Tror de män som startar hattrådar hatar sig själva mest dock.. men de vågar dom inte erkänna för sig själva.

    Men vi bör också vara medvetna att all de här 'fina' och 'snälla' männen, sönerna, bekanta osv som finns i våran närhet kan vara just en av dessa som anonymt skriver en massa hat på nätet. 

Svar på tråden Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL