• Äldre 26 Feb 14:07
    1370 visningar
    10 svar
    10
    1370

    Vad händer nu?

    Jag hade äggplock den 7 Feb och satte in 1 ägg 12 Feb.
    Det gick tyvärr inte hela vägen.
    Negativt gravtest och mens på samma dag. ( i går 25 Feb)
    Vad kommer att hända nu?
    Vi har 2 ägg frysa.
    Får vi föra in båda två om vi vill eller är det bara 1 som gäller?
    Finns det något annat sätt än IVF?
    De pratas om så många olika saker så jag blir helt förvirrad av alla ord.
    Har hört att de ska bli lättare att bli gravid efter 1 försök.
    Stämmer det eller bara falskt?
    Behöver någon att bolla allt med så ni som är i samma sits återkom mer än gärna!

  • Svar på tråden Vad händer nu?
  • Äldre 26 Feb 14:49
    #1

    Va det ditt första uttag och insättning?

    Kan tyvärr inte svara på de där om ni får sätta in två eller inte.. Tror de är ganska ovanligt att man får göra det, men som sagt så vet jag inget om de tyvärr.

    Om de finns annat sätt än ivf har helt med vad "problemet" är till varför man inte har lyckats själva, om de ens finns något. Vet inte heller om de stämmer att de är lättare att de tar sig sen men hörde att när vi gick igenom ivf behandlingen så är de vanligt att de kan ta någon gång innan de tar sig. För mig tog de sig på vårat andra försök (första frysta) så hoppas och håller tummarna för er att de tar sig nästa gång vet själv hur jobbigt jag tyckte de va när de inte tog sig på första försöket..

  • Äldre 26 Feb 14:55
    #2

    Hejsan! Tack för ditt svar!
    De vet inte varför det inte har tagit för oss.
    Vi har bra ägg och spermier.
    1 ägg fördes in direkt och 2 fryste dom ner till 2 nya försök.
    Det är så mycket som rör sig i huvudet och den där rädslan att man inte ska lyckas alls då ja snart blir 40.
    Måste bara koppla bort allt antar jag.
    Äter Mitt val kvinna för att få i mig vitaminer.
    Vad mer kan man tänka på?

  • Äldre 26 Feb 14:56
    #3

    Ja vårt första uttag och insättning..

  • Äldre 26 Feb 15:20
    #4
    Stardust77 skrev 2017-02-26 14:55:52 följande:

    Hejsan! Tack för ditt svar!

    De vet inte varför det inte har tagit för oss.

    Vi har bra ägg och spermier.

    1 ägg fördes in direkt och 2 fryste dom ner till 2 nya försök.

    Det är så mycket som rör sig i huvudet och den där rädslan att man inte ska lyckas alls då ja snart blir 40.

    Måste bara koppla bort allt antar jag.

    Äter Mitt val kvinna för att få i mig vitaminer.

    Vad mer kan man tänka på?


    Stardust77 skrev 2017-02-26 14:56:26 följande:

    Ja vårt första uttag och insättning..


    Okej skönt endå att dom inte hittade något "problem". Fick ni veta varför dom tyckte att ivf va erat "bästa" val? Tänkte att de finns ju lite olika andra alternativ. För mig och min sambo så kom dom fram till att min sambo hade lite sämre värden på sina spermier så för oss va ivf vårat bästa alternativ skönt att ni har två försök till innan ni behöver göra en till hel behandling (för mig va själva behandlingen hemsk) hoppas verkligen de tar sig för er med något av dom försöken även om de "tekniskt" sett blir lite svårare med åldern så är det ju fortfarande väldigt vanligt att man kan bli gravid endå och ni har ju både bra ägg och sperme så då har ni goda chaner att lyckas

    Jag kopplade bort allt när de inte tog sig på första försöket för att de vart ett sådant hårt slag för mig.. Jag vågade inte hoppas på att andra försöket skulle ta sig heller. Så jag vart smått chockad när jag sedan tog testet och de visade positivt jag vet inte om de hjälpte eller inte att jag inte stressade/oroade mig något när andra insättningen gjordes. Jag lyckades också gå ner några kg mellan första och andra insättningen (fick vänta över sommaren) så att jag va på gränsen till normalvikt. Så vet inte om de hjälpte till lite också

    Har du folsyra i dom vitaminerna? tror inte riktigt att de finns så mycket man kan göra förutom "de vanliga" försöka äta allsidig kost och röra lite på sig. Är man (som jag va) lite "överviktig" så kan de vara bra att kanske försöka gå ner något kg för att öka chanserna, och är man underviktig så kan de va bra och försöka öka lite i vikten
  • Äldre 26 Feb 18:48
    #5

    De valde IVF pga min ålder och jag är nöjd med det.
    Allt som du skrev nu är faktiskt saker som jag själv har funderat på så jag ska röra mig mer och äta mer frukt och dricka vatten och helt enkelt sluta tänka på det! Tar det så tar det! Blir bara jobbigt med alla spöken i huvudet! I mina vitaminer finns folsyra.
    Dessa glömde jag bort helt så ätit dom i 3 dagar nu.
    Det va så mycket annat att tänka på med sprutor och tider och bicelvon och allt va de nu ha vart!
    Är så tacksam för ditt svar!
    Så du är gravid nu eller har du redan fått ditt barn?

  • Äldre 27 Feb 11:59
    #6
    Stardust77 skrev 2017-02-26 18:48:39 följande:

    De valde IVF pga min ålder och jag är nöjd med det.

    Allt som du skrev nu är faktiskt saker som jag själv har funderat på så jag ska röra mig mer och äta mer frukt och dricka vatten och helt enkelt sluta tänka på det! Tar det så tar det! Blir bara jobbigt med alla spöken i huvudet! I mina vitaminer finns folsyra.

    Dessa glömde jag bort helt så ätit dom i 3 dagar nu.

    Det va så mycket annat att tänka på med sprutor och tider och bicelvon och allt va de nu ha vart!

    Är så tacksam för ditt svar!

    Så du är gravid nu eller har du redan fått ditt barn?


    Okej det lät bra jag tror de är bra om man försöker att inte ha för höga förhoppningar, de tar sig olika fort för alla och ska man se de från de positiva så får man ju 3 uttag gratis (om man inte har barn sedan innan) och då blir de väldigt många försök man får göra, så bara för att de inte tar sig "direkt" så finns de ändå stort hopp att det kommer göra det

    Va bra att de är det i så du slipper ta extra på sidan hehe de gör inget att du glömmer, jag va jätte dålig på att ta mina vitaminer under själva behandlingen. Det va så mycket att komma ihåg och tänka på tyckte jag, vart även överstimulerad så jag mådde inte så bra heller.

    Jag är gravid i v 32 nu
  • Äldre 27 Feb 21:19
    #7

    Vi har gjort 1 äggplock på 3 ägg. 1 sattes in i mig och de funkade inte och 2 i frysen.
    Vi sitter nu och bollar om vi ska försöka själva denna månaden eller ska man direkt hoppa på ägg nr 1 i frysen?

  • Äldre 28 Feb 11:20
    #8
    Stardust77 skrev 2017-02-27 21:19:55 följande:

    Vi har gjort 1 äggplock på 3 ägg. 1 sattes in i mig och de funkade inte och 2 i frysen.

    Vi sitter nu och bollar om vi ska försöka själva denna månaden eller ska man direkt hoppa på ägg nr 1 i frysen?


    Det är ju jätte skönt att veta att man fick in i frysen jag fick 4ägg som klarade sig hela vägen, ett satte dom in (det tog sig inte) och 3 frystes in. Dom satte in ett fryst som tog sig så har fortfarande två frysta kvar till sen om vi ska försöka med syskon

    Har ni båda pratat om hur ni känner för de och hur ni tror att ni kommer kunna ta resultatet (oavsett om de är bra eller dåligt) om ni skulle göra de den här månaden? jag hade inte något val med mina insättningar eftersom de vart sommar uppehåll i 2 månader, så jag vet inte riktigt vad jag skulle ha valt om jag va i eran sists :-P
  • Äldre 1 Mar 07:31
    #9

    Hej igen!
    Vi har pratat i hop oss och vi är redo att pröva igen med våra ägg i frysen.
    Har också önskat att få sätta in 2 om vi får det.
    Har även fått klartecken att gå vidare med 2 till försök att odla ägg om det inte tar sig denna gången heller.
    Hoppet är det sista som ska lämna mig!

  • Äldre 1 Mar 10:58
    #10
    Stardust77 skrev 2017-03-01 07:31:55 följande:

    Hej igen!

    Vi har pratat i hop oss och vi är redo att pröva igen med våra ägg i frysen.

    Har också önskat att få sätta in 2 om vi får det.

    Har även fått klartecken att gå vidare med 2 till försök att odla ägg om det inte tar sig denna gången heller.

    Hoppet är det sista som ska lämna mig!


    Va kul håller tummarna att allt går bra
Svar på tråden Vad händer nu?