• Mamma till S

Så svaga plus?! Missfall??

Åkte in till gynakuten i torsdags. Hade så ont i magen o en pytteblödning på det, känner min kropp väl så detta var något helt fel... Mensen är beräknad om ca 1 v o nån dag. Men iaf, fick göra vul, o lite tester o det visade svagt + på grav.stickan, chokad! Har spiral i också. Men men köpte hem lite tester för o se själv, o visst ett svagt plus. Testade även idag men det är lika svagt...

Är det missfall då?? :( :(

Ska in imorn o ta prover (hcg prov) men jag hoppas ju att de ändå mot oddsen gror en liten ärta där inne..

• Svar på tråden Så svaga plus?! Missfall??
  • Snuttis2

Ta det lugnt!

Du har + innan bim (om jag läser rätt )så det är fullt normalt att få bleka positiva svar!! För många får ju inte ens ett + så tidigt !

Jag är förvånad/ imponerad att du fick komma in till läkare de brukar aldrig ta emot så tidigt .

Jag har varit gravid tre gånger o aldrig fått ett + innan bim!

Däremot brukar jag skippa stickorna o köra på de dyrare grav testen så slipper du oroa dig o fundera på ex såna här saker : ).

Är det + så är det!!!

Skulle det mot förmågan bli ett missfall av det så kan du inget göra så njut o ta hand om dig istället !

Dock får de lösa spiralen snarast så inte den stör i detta.

• EpicNurse

Precis dom någon redan sagt att är de svaga strecken pga av att du testar för tidigt. Låt bli att testa alls istället. Du lämnar ju blodprov och kan inte få ett konkretare svar än så!

• Mamma till S

Tack för lugnade svar! Nej inga peoblem att få en tid o bli kollad, ska in igen imorn o ta prover, så nervös men får se om det hänt nått sen sist :) ja jag väntar min mens om ca 1 v ca, så kanske är därför då.. Men är ju rädd att de ska gå fel helt plötsligt , så oväntat men så välkommet iaf...

• Mamma till S

Såhär ser dom ut...

Jag är så nervös inför imorn. "/

• Any80
    Mamma till S skrev 2017-02-27 14:24:43 följande:

Såhär ser dom ut...

Du är gravid, grattis
  • Nykär15
    Mamma till S skrev 2017-02-27 14:24:43 följande:

Såhär ser dom ut...

Ja gravid verkar du ju iaf vara och så svaga skulle jag inte säga att de är för att vara så tidigt. 

Däremot låter det inte så bra med spiralen, ibland går det ju inte så bra om de tar ut den...eftersom det retar livmodern och dess slemhinna och du kan då börja blöda. 

Men du får ju se vad de säger i morgon. Om HCG inte ökar alls så finns ju risk för utomkveds med...är nog bara vänta och se som gäller nu. 

Håller tummarna för att det ska gå bra, håll oss uppdaterade Hjärta

• Mamma till S

Usch, denna väntan är värst. Vill bara veta :(

Har hört både bra o dåliga gravid med spiral historier, så ja.

Får helt enkelt sen imorn men nervös är jag... Nervös att ingen ska synas, nehe vad kan de va då? Nervös att de ska synas, dom tar bort spiralen o det går inge bra .. Men men vi tar en dag i taget..

• Snuttis2

För tidigt att veta om det är ett utomkved. Det märker du först när embryot börjat växa på plats!

Det du kände kanske var när det fäste? : )

Svar på tråden Så svaga plus?! Missfall??