• Breefe

asymmetriska ögon på bild?

Hej allesammans, nu är det så att jag har en liten klurig fråga som jag har ställt mig själv hela livet utan att komma fram till något vettigt svar..

Iallafall så är det så att jag har asymmetriska ögon.....men det är som att ingen ser det, det verkar inte synas med blotta ögat när någon tittar på mig (ingen har någonsin påpekat det) samt att det ej verkar synas särskilt bra (tänker inte på det / ser det knappt) när jag tar en selfie med Snapchats "frontkamera" eller när jag tar ett foto i en spegel. Tar någon däremot en vanlig bild på mig eller om jag tar en selfie med "mobilens kamera" så bilden blir spegelvänd såklart (när selfien sparats ner på mobilen) och då ser man det handlöst, vänner jag visat ex mitt IDkort för har sett det direkt dom sett fotot (undviker "standard" bilder väldigt mycket) men samtidigt så säger de att dem aldrig lagt märke till det förut på exempelvis bilder på Snapchat eller med blotta ögat......

Frågan är då som ni säkert förstår, varför ser man det inte med blotta ögat eller på ickespegelvända selfies men man kan se det på spegelvända bilder väldigt mycket?
  • Svar på tråden asymmetriska ögon på bild?
  • Anonym (Ögon)

Hej! Det där har jag också funderat på. Hur ser man ut egentligen?

• Anonym (Jag med)

Det beror på hur du är van att se dig själv. Bilder du tar med mobilens frontkamera sparas inte ner spegelvända, alltså är det så du är mest ovan att se dig själv.
    Foto i spegeln blir spegelvända och det är också så du är van att se dig själv. Så på de icke spegelvända bilderna syns det mest.

Jag har ett ganska asymmetriskt ansikte och jag ser det inte i spegeln, men så fort någon tar ett kort på mig eller om jag tar en selfie så ser jag inte klok ut.

• Anonym (asymmetri)

De flesta människor är mer eller mindre asymmetriska. Oftast är man så van vid att se sig själv eller andra att man inte tänker på det utan noterar det först när "bilden" blir spegelvänd.

Googla på Shannen Doherty. Hon är känd för att ha extremt asymmetriska ögon.

• Breefe

Så jag ser inte "konstig" ut på bild för alla andra människor utan det är bara jag som ser det så jäkla mycket på bild, alltså att jag ser ut som en alien?

• Anonym (Ögon)

..så man ser alltså ut som på foton. För andra. Och inte som man ser sig själv, i spegeln. Bemöter människor dig som en Alien också? Tror du inbillar dig

• Breefe

WAOOOW, testade just ta en bild (rätt fram ifrån när jag kollade in i kameran) i spegeln och sedan tog jag och vände luren tog en bild på mitt ansikte rätt fram ifrån där jag också naturligtvis kollar in i kameran, sedan beskar jag fotona så att dom blev exakt likadant beskurna och helt jävla sjukt så är det exakt samma på båda bilderna fast ena är spegelvänd :O :O :O.... att man kan se ut som ett missfoster för att man inte är van att se sig själv på bild, HAHA :)

Peace

Over and out!

Svar på tråden asymmetriska ögon på bild?