• Anonym (Alicis)

Älskar hunden mer än sambon

Sambo med en kille. Vi hade det bra i början men nu börjar han bli mer och mer svartsjuk på min hund.

Det är en liten hund som jag hade med mig in i vårt nya boende. Han sover i sängen hos oss. Varje morgon e han så pussglad och numer irriterar sig sambon på detta. Han skriker " ska ni hångla länge till"?

Han engagerar sig inget i hunden och jag älskar att träna med hunden. Men det har blivit en kamp detta!

• Svar på tråden Älskar hunden mer än sambon
  • NKmamma

Jag tror att han snarare är irriterad än svartsjuk.
    Varför måste hunden sova i er säng? En hund bör som jag ser det ha en egen plats att sova på.
    Har tanken aldrig slagit dig att han kanske inte är så förtjust i hundar?

• Anonym (Hundägare)

Jag förstår din sambo. 

Jag älskar hundar men jag vill inte ha de i sängen! Ge hunden en egen bädd att ligga på. 

• Anonym (Alicis)

Flocken sover ihop och jag tycker det är mysigt.

• Anonym (a)

Han är väl inte lika mkt hundmänniska som du?

Jag tycker det är rätt ohygieniskt om hundarna ska sova i sängen. Visst är det mysigt men inte att de verkligen har det som sin sovplats, det räcker med att de kommer och väcker en på morgonen. 

Oavsett vad ni tycker så behöver ni ju prata om detta om ni ska kunna bo tillsammans. Att han ska träna hunden bara för att du gillar det är inget du kan "kräva". 

Eller så får ni flytta isär.

• Anonym (Ez)

Kanske läge att bryta med sambon?

• Anonym (J)

Dumpa honom om han inte skärper sig.

• Påven Johanna II
    Anonym (Alicis) skrev 2017-02-28 07:18:07 följande:

Flocken sover ihop och jag tycker det är mysigt.

Tycker jag med. Jag hade valt hunden om sambon inte kunnat acceptera det. Men som vanligt gäller ju att hitta partners som är på samma sida som en själv. Jag var väldigt tydlig med hur jag såg på och hur jag ville leva med mina hundar när jag träffade min nuvarande man, särskilt med tanke på att han och hans barn aldrig hade haft några husdjur. 
  • Alexiandra

Jag är hundmänniska. Jag har inget emot att ha hunden i sängen. Jag skulle ha FULL respekt för en sambo som INTE ville ha hund i sängen.

Och låta hundar pussas i ansiktet är äckligt, och där är jag på din sambos sida.

Det låter dock inte som du är villig att försöka förstå honom eller kompromissa ett dugg. 

Vad är problemet egentligen i förhållandet? Det är knappast hunden.

• Ldbn1937

Jag gillar att sova med både katter och hundar. Så jävla mysigt ju! Har svårt för människor som inte gillar djur och tycker att du ska överväga om du vill vara tillsammans med någon som inte gillar din vovve, låter ju inte direkt som att det funkar speciellt bra om han är svartsjuk på en hund!

• Anonym (Jossan)

jag ser att det är ett äldre inlägg, men vill ändå svara.

Jag personligen hade ALDRIG tvingat min hund sova någon annanstans än vid mig på någon annans begäran, är hunden van vid att sova brevid dig, och du trivs i det så tycker jag att din sambo får finna sig i situationen, eller sova någon annanstans. Det är hans problem, inte ditt och inte din hunds. Varför ska han försöka ändra på ett koncept ni alltid trivts med?

Att helt plötsligt från ingenstans bara kasta ner hunden för att någon annan inte uppskattar sällskapet tycker jag bara är elakt. Hade det varit en bebis som sov i sängen hade ingen klagat, men så fort det är ett djur tycker sig folk ha rätten att uttala sig.

Om det nu är så att din sambo inte är en hundmänniska så som du, så tycker jag helt ärligt inte att han är något att ha, iallafall inte att bo med öht. Jag hade inte ens fixat att vara med någon som inte är lika glad i min hund som jag själv är iallafall. 

• Anonym (Hh)

Min hund sover också i sängen, en självklarhet för mig och jag tycker det är mysigt. 
    Men om sambon inte är okej med det (om det går att diskutera under rimliga former) kanske hunden inte behöver sova i sängen med er framöver.  
    Men förmodligen hade jag blivit tjurig om min sambo istället för att diskutera sakligt börjar skrika om att hångla med hunden, det hade ju inte direkt blivit varmt mellan oss. 

• Anonym (M)

Alla är inte hundmänniskor. Ni får väl kompromissa, du får ha kvar hunden om du måste men låt den inte sova i sängen. Det är ohygieniskt så jag förstår din sambo. Lika med pussandet i ansiktet, vill han verkligen pussa dig efter det?

• Anonym (M)

Såg nu att detta är en gammal tråd. I

• Anonym (Hej)

Hur kan man låta hunden pussa en i ansiktet? Hundar är ohygieniska och äter all möjlig skit som ligger på marken. Det är en myt att hundar är renare i munnen än människor.

• Tukt

Det har förmodligen ganska lite med hunden att göra, utan är mer en symbol för det som inte fungerar i er relation. Ta tag i det, så blir det nog trevligare stämning i sängen på morgonen.

• Cathariiina

I sådana här fall är saken glasklar: man omplacerar karlsloken! Drömmer (Att avliva är lite för hårt.)

• Anonym (Jossan)
    Anonym (M) skrev 2024-05-18 09:09:07 följande:

Alla är inte hundmänniskor. Ni får väl kompromissa, du får ha kvar hunden om du måste men låt den inte sova i sängen. Det är ohygieniskt så jag förstår din sambo. Lika med pussandet i ansiktet, vill han verkligen pussa dig efter det?

?Du får ha hunden kvar om du måste?. Att du ens kan skriva så säger en hel del om dig faktiskt. Ha kvar? Den fanns i hennes liv INNAN sambon, som jag förstår det. Du tycker alltså egentligen att den borde omplaceras för att hon träffat någon som inte uppskattar den. Har du någon aning om hur mycket känslor en hund faktiskt har? Hur mycket en omplacering kan ta på en hund psykiskt? 

hade hon haft ett barn från start, och den nya sambon inte gillar barn hade det inte varit något snack om vem som skulle sticka. Vad är skillnaden? 

men TS, ha kvar sambon, om du måste. Men gör dig helst av med honom. 

• Anonym (Jossan)
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-18 09:15:42 följande:

Hur kan man låta hunden pussa en i ansiktet? Hundar är ohygieniska och äter all möjlig skit som ligger på marken. Det är en myt att hundar är renare i munnen än människor.

Fast.. Hur kan man då pussa ett barn på munnen? Ett barn är ohygieniskt och äter minst lika mycket skit som en hund kan göra, jag tror faktiskt ett barn är värre till och med.

Jag har koll på min hund, och vet precis vad hon stoppar i sig och inte, så jag pussas gladeligen med min :)

Nu handlade ju inte tråden om hurvida hon pussar sin hund eller inte heller, men fint att du ändå kände ett behov av att uttrycka dig negativt.

Svar på tråden Älskar hunden mer än sambon