• Nomourn

    Köp med annans kontokort?

    Det är så att jag har bett om att få ett nytt kort så kan ej använda mitt eget. Men har ett inköp som måste hämtas idag på 600 kr. Kan man använda en familjemedlems kontokort så länge? Syns det? är det olagligt? Såklart har jag ju tillåtelse och kan koden. Men kan det bli komplikationer?

    Har aldrig gjort detta förut, därför jag frågar. Har ingen aning.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Köp med annans kontokort?
  • gagaga

    Hehehe , naturligtvis kan du handla med annan persons kort.
    DET SOM FOLK INTE FÖRSTÅR ÄR ATT INGET FÖRETAG HAR TACK VARE BANKSEKRETESSEN RÄTT ELLER MÖJLIGHET ATT KONTROLLERA NAMN PÅ KORTINEHAVAREN.DU KAN HANDLA PÅ VILKET KORT SOM HELST SOM DU UPPGIFTER OCH EVENTUELLA VERIFICERINGSKODER PÅ.dOCK ÅKER DU DIT FÖR BEDRÄGERI OM KORTINEHAVAREN POLISANMÄLER DIG.

  • Gizmo

    Det beror på om du måste visa ID eller inte, men det borde inte vara några problem.

  • WinterDawn

    Ja, det gör vi hela tiden.Även de gånger vi måste visa ID av olika anledningar. Aldrig något problem, varför skulle det vara det?

  • WinterDawn

    Menar "ja" som i att det är ok, inte att det är olagligt eller något sådant, det är det inte. Banken vill ju inte att man lämnar ut sin kod eller så till någon, men vad kan hända om du har kortinnehavarens tillstånd? Inget.

  • Birgitta02

    Ja, under förutsättning att du har pin-koden. Funkar annars också om du inte behöver visa ID när de slår in det manuella numret.

Svar på tråden Köp med annans kontokort?