• Anonym (Ts)

Hur bryta med släkt!

Hej. Sedan i september har jag och min make sagt upp kontakten med hela hans mor och hennes släkt. Nu har de börjat kontakta oss igen vilket vi inte vill men de ger sig tamefan inte. Lägger ut bilder på maken på sociala medier, skickar födelsedags brev, hälsar via systern och pratar genom pappan.

Vi ska åka dit och få ett avslut. Men eftersom de inte förstått än hur kan man göra så de förstår att vi har fått nog! Vi vill inte höra av er mer!! Jag är så stressad med magont och gråter hela tiden för jag är så trött på allt. Har så mycket annat jag skulle behöva fokusera på i livet men vill mer bli sjukskriven nu när de bara håller på. Snälla ge mig tips någon jag går sönder..

• Svar på tråden Hur bryta med släkt!
  • Anonym (Nä men)

Det är ni som sagt upp kontakten. Inte dom. Ni får nog finna er i att fortfarande få kort och se er på sociala medier. Jag vet ju naturligtvis inte vad ert avslut bottnar i, men ni kan inte kräva någonting av dom. Svälj och se glad ut. De tröttnar säkert så småningom.

• Anonym (Ts)

De har sagt hatiska saker och inte acceptera mig eller makens val. Pratade med polisen nu och vi skulle samla bevis då det kan bli en anmälan då det är mycket. Vi har sms, inspelade samtal, och vittnen.

• Anonym (a)

Blocka dem på alla sociala medier, spärra deras nummer i era mobiler. Säg åt andra ni känner som de försöker via, att ni inte vill höra något den vägen. Det är väl det ni kan göra. Sen om ni gör en anmälan kanske det blir nåt annat men för nu kommer jag inte på nåt mer. 

Flytta långt bort kanske?

• Anonym (a)

vad tror ni ett möte egentligen skulle hjälpa? Låter som om ni redan gjort och sagt åt dem. Är det inte bara risk det blir bråk? 

• Anonym (Nä men)

Ok. Fattar problemet, om än inte dess omfattning kanske. Men blockning överallt där det går att blocka. Att inte svara på påhopp överhuvudtaget kan vara effektivt. Att överhuvudtaget inte ge dem någon som helst reaktion brukar också vara effektivt.

Jag tror ni skjuter er i foten om ni besöker dom för att "få ett avslut" som du beskriver i ditt första inlägg. Nonchalera, negligera.... tror tystnad är det bästa från er sida. En polisanmälan lär röra upp en hel del kan jag tänka, så frågan är om ni verkligen vill göra det. Familjegräl, hot etc, kan bli ganska äckligt och sörjigt.

• Anonym (Ts)
    Anonym (a) skrev 2017-02-28 12:54:46 följande:

Blocka dem på alla sociala medier, spärra deras nummer i era mobiler. Säg åt andra ni känner som de försöker via, att ni inte vill höra något den vägen. Det är väl det ni kan göra. Sen om ni gör en anmälan kanske det blir nåt annat men för nu kommer jag inte på nåt mer. 

Flytta långt bort kanske?

Vi har bytt nr båda två flera gånger men även de så de kan nå oss. Vi har blockat överallt. Vi har flyttat till hemstaden igen tillfälligt då vi ska snart resa utomlands.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nä men) skrev 2017-02-28 12:59:38 följande:

Ok. Fattar problemet, om än inte dess omfattning kanske. Men blockning överallt där det går att blocka. Att inte svara på påhopp överhuvudtaget kan vara effektivt. Att överhuvudtaget inte ge dem någon som helst reaktion brukar också vara effektivt.

Jag tror ni skjuter er i foten om ni besöker dom för att "få ett avslut" som du beskriver i ditt första inlägg. Nonchalera, negligera.... tror tystnad är det bästa från er sida. En polisanmälan lär röra upp en hel del kan jag tänka, så frågan är om ni verkligen vill göra det. Familjegräl, hot etc, kan bli ganska äckligt och sörjigt.

Vi har blockat exakt överallt som det går att göra det på. Vi har bytt nr, efternamn med sen vi gifte oss med som de inte visste osv. Vi har inte åkt dit utan var en idé bara. Pengarna är skickade via bankkonto nu och jag hoppas detta helvete tar slut nu bara. Mår så dåligt över allt.

Polisen tyckte vi har gjort allt rätt och att det börjar gå för långt nu. Vi har varit lugna och inte sagt något medan de kört hot och personangrepp. Hela grejen är redan jätte stor.. blir så ledsen av allt mest
  • Påven Johanna II
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 13:27:15 följande:
    Vi har blockat exakt överallt som det går att göra det på. Vi har bytt nr, efternamn med sen vi gifte oss med som de inte visste osv. Vi har inte åkt dit utan var en idé bara. Pengarna är skickade via bankkonto nu och jag hoppas detta helvete tar slut nu bara. Mår så dåligt över allt.

Polisen tyckte vi har gjort allt rätt och att det börjar gå för långt nu. Vi har varit lugna och inte sagt något medan de kört hot och personangrepp. Hela grejen är redan jätte stor.. blir så ledsen av allt mest
    Vilka pengar?
  • Anonym (lll)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-28 13:37:33 följande:
    Vilka pengar?
    Det undrar jag också. 
  • Anonym (Nä men)

Ja, jag studsade till där. Vilka pengar TS? Du skriver att pengarna är skickade via bankkonto nu och jag hoppas att detta helvete tar slut nu bara.

Är det så att ni varit skyldiga pengar som ni inte betalat tillbaka? Mycket pengar? Kan det i så fall vara upprinnelsen till allt bråk?

Svar på tråden Hur bryta med släkt!