• Anonym (Hjälp mig.)

Dejtar en kille som är 7 år yngre.

Hej! Det är så att jag har träffat en kille ett par gånger som är 7 år yngre än mig. Jag är 30 och han är 23. Han är världen mysigaste och jag vill verkligen vara med honom. Grejjen är den att jag är så orolig för vad folk ska tycka att de tycker att de är äckligt att jag är med så ung kille osv.. vad tycker ni? Tycker ni att de är för stor åldersskillnad?

• Svar på tråden Dejtar en kille som är 7 år yngre.
  • Emy88

Har inga tankar att komma med men följer tråden, jag har samma "problem", bara att jag är 29 år och han 22 år.

• Anonym (Hjälp mig.)
    Emy88 skrev 2017-02-28 18:44:37 följande:

Har inga tankar att komma med men följer tråden, jag har samma "problem", bara att jag är 29 år och han 22 år.

Man ska väl inte vara så ytlig att bry sig om vad andra tycker men jag tycker de är skitjobbigt..
  • Emy88
    Anonym (Hjälp mig.) skrev 2017-02-28 18:46:49 följande:
    Man ska väl inte vara så ytlig att bry sig om vad andra tycker men jag tycker de är skitjobbigt..
    Åldern är ju egentligen bara en siffra men befinner ni er på olika platser i livet?
  • Anonym (äsch!)

Sju år är väl inget! Själv är jag intresserad av en kille som är 13 år yngre. Det har inte hänt nåt mellan oss, än i alla fall, och jag vet inte om han är intresserad. Kan inte säga att åldersskillnaden inte bekymrar mig, men hade det bara varit sju år så hade jag inte brytt mig ett dugg! :)

• Anonym (Nej då)

Så länge båda är över 20 så tycker jag det är okej! Då kan det vara vilken åldersskillnad som helst bara båda är med på det

• neverpreggo

Inte ett dugg konstig åldersskillnad om ni vill samma saker :)

• fornminne

Hade killen varit 30 och tjejen 23 så hade ingen reagerat. Typiskt att det ska bli en "grej" när det där tvärtom. Menar inget illa TS, men tuta och kör!

7 år är ingen stor åldersskillnad om båda är vuxna.

• fluu

7 år är ingen jätteskillnad om båda är vuxna. Särskilt inte om båda är över 20.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (dr)
    fornminne skrev 2017-02-28 19:08:54 följande:
    Hade killen varit 30 och tjejen 23 så hade ingen reagerat. Typiskt att det ska bli en "grej" när det där tvärtom. Menar inget illa TS, men tuta och kör! smile5.gif

7 år är ingen stor åldersskillnad om båda är vuxna.
    Det är tvärtom eftersom det är naturen som skapade människan så. Kvinnors ägg blir dåliga. Killar spermier är i princip densamma livet ut.

Spannet för barnavel är kort för kvinnor. Kvinnor ska helst inte ha barn efter 29 års ålder, eftersom genetiska mutationer (skador) på kvinnans ägg ökar dramatiskt vid den tidpunkten. Generna blir oåterkallerligt skadade, sedan om skadan ger upphov till synligt syndrom eller inte är bara chans/risk/slump.

• Anonym (micke)

På familjeliv är det alltid OK om en tjej är tillsammans med en yngre kille
    till skillnad mot i verkliga livet där det omvända råder.

Svar på tråden Dejtar en kille som är 7 år yngre.