• Anonym (Vågar inte)

30 år och vågar inte höra av mig till en kille jag är intresserad av

Hej alla!

Ska försöka fatta mig kort. Jag är en tjej på 30 år som nu har sett en kille jag blivit intresserad av. Jag känner honom inte och han vet inte ens att jag finns till. Vi har inga gemensamma vänner eller något utan vi båda kommer från små samhällen båda två inte långt ifrån varandra. Det är väl det som vi har gemensamt och att vi båda är 30 år.

Jag har alltid förstorat upp scenario i mitt huvud när jag blivit intresserad av någon. Till exempel så har jag inte ens hört av mig till den här killen än men i mitt huvud så har vi redan varit tillsammans i 1 år typ. Jag tänker att vi skulle ha det så bra tillsammans och att jag skulle träffa hans vänner och han mina och att vi skulle ha kul ihop, bra sex och ja allt tänker jag på. Jag vet redan vad hans föräldrar heter och jag vet vart han bor men han har som sagt ingen aning om vem jag är. Sjukt!

Och grejen är att när jag väl får kontakt med en kille och att det flyter på ganska bra så slutar det alltid med att han tappar intresset och det är för att det slår slint i mitt huvud. Jag blir inte mig själv när jag dejtar någon. Jag blir osäker, nervös och vet inte vad jag ska prata om, hjärnsläpp och tunghäfta. Och då ska sägas att jag alltid annars har lätt för att prata med folk och är annars avslappnad och "normal". Vad beror det här på? Är inte killarna lite fördömande när jag blir så här det känns som om ingen ger mig en chans utan dom drar på en gång.

Jag tänker nu och går händelserna i förskott att det ska bli exakt samma nu och då kommer det ju bli så också. Varför kan jag inte bara slappna av? När jag är som vanligt och avslappnad annars så brukar killar bli intresserade.

Sen är jag så osäker med mitt utseende också. Nu när jag hör av mig till den här killen  (om jag vågar) så är jag rädd att de finns fler tjejer som är snyggare än mig och det är klart att det kommer finnas snyggare tjejer än mig men jag har så dåligt självförtroende när det gäller mitt utseende och jag borde inte ha det. Jag får ofta höra att jag liknar prinsessan Madeleine och Tilde Fröling så typ en blandning av dom. Jag tycker ingen av dom är oattraktiv precis men ändå kan jag inte ta åt mig att jag ser bra ut.

Jag är liksom 30 år och vågar inte höra av mig till den här killen pga allt det här? Jag vet inte ens vart jag ska höra av mig. Det ända jag har på honom är hans instagram men känns lite desperat att höra av sig där. Jag vill verkligen träffa honom för jag kände att jag blev så intresserad när jag såg honom. Jag kände igen mig själv i honom på något sätt. Jag tror att vi kan ha mycket gemensamt men behöver er hjälp hur jag ska våga och tänka annorlunda?

Förlåt för lång text och jag vore jättetacksam om någon kunde hjälpa den här tragiska 30-åriga kvinnan :D

• Svar på tråden 30 år och vågar inte höra av mig till en kille jag är intresserad av
  • Anonym (Nina)

Jag tycker inte alls du låter tragisk utan som en helt vanlig person som blir nervös när man gillar någon :)

Jag undrar lite vad som får dig intresserad av denna killen, du skriver att du sett honom på insta, är det bara utseendemässigt han verkar intressant? Ett knep kanske vore att ta reda på om ni har några gemensamma bekanta eller om det finns något intresse han ägnar sig åt där ni kan råka träffas? Alltid lättare att få till ett samtal irl om man ses.

Annars får du väl lägga till honom på sociala medier, tex facebook och inleda en konversation. Jag tror inte du kommer att framstå som desperat.

Enda risken är nog att han visar sig vara annorlunda än du föreställt dig, jag har själv många gånger gjort som du - man bygger upp en bild av förhållandet och personen i huvudet och sen visar det sig att han är helt annorlunda och man blir besviken. Så ha ett öppet sinne.

• Anonym (Vågar inte)
    Anonym (Nina) skrev 2017-02-28 19:57:33 följande:

Jag tycker inte alls du låter tragisk utan som en helt vanlig person som blir nervös när man gillar någon :)

Jag undrar lite vad som får dig intresserad av denna killen, du skriver att du sett honom på insta, är det bara utseendemässigt han verkar intressant? Ett knep kanske vore att ta reda på om ni har några gemensamma bekanta eller om det finns något intresse han ägnar sig åt där ni kan råka träffas? Alltid lättare att få till ett samtal irl om man ses.

Annars får du väl lägga till honom på sociala medier, tex facebook och inleda en konversation. Jag tror inte du kommer att framstå som desperat.

Enda risken är nog att han visar sig vara annorlunda än du föreställt dig, jag har själv många gånger gjort som du - man bygger upp en bild av förhållandet och personen i huvudet och sen visar det sig att han är helt annorlunda och man blir besviken. Så ha ett öppet sinne.

Tack snälla för svar! Vad bra att jag låter vanlig haha. Men att jag tänkte ut i förväg på att vi är tillsammans? Det är ju inte bra. Det känns som om det aldrig kan bli något när man tänker så i förväg.

Nej jag har sett honom på internet på några klipp på Youtube så jag har sett hans utseende kroppsspråk hur han rör sig och hur han pratar ja allt. Så jag fastnade för honom och kände igen mig själv lite i honom. Tack för tipset men jag tror inte jag kommer träffa han någonstans. Det är det som är problemet. Men om jag hör av mig till honom på sociala medier. Vad skriver jag då? Att bara skriva hej och vem är du känns för "tråkigt". Vad ska vi prata om?
  • Anonym (Nina)

Varför inte lämna en kommentar på någon av hans youtubevideor? Nu vet jag inte vad de handlar om men jag tror att det är bättre att börja prata om något neutralt än att direkt skriva att du gillar honom. Eller typ att du gillar hans videor?

• Anonym (Vågar inte)
    Anonym (Nina) skrev 2017-02-28 20:08:36 följande:

Varför inte lämna en kommentar på någon av hans youtubevideor? Nu vet jag inte vad de handlar om men jag tror att det är bättre att börja prata om något neutralt än att direkt skriva att du gillar honom. Eller typ att du gillar hans videor?

Ja det är hans jobb dessa videoklipp. Det är inte han själv som lagt ut dom :S
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Vågar inte) skrev 2017-02-28 20:10:57 följande:
    Ja det är hans jobb dessa videoklipp. Det är inte han själv som lagt ut dom :S
    Aha, ja då förstår jag att det känns lite konstigt att kommentera dem.

Jag tror det är helt normalt att känna sig desperat om man tar kontakt men han kommer inte att uppleva det så. Kan du inte bara lämna en kommentar och se om du får nåt svar. Formulera det som en fråga. Tex om han har en bild från en skidbacke kan du skriva - "Åh det där ser helt underbart ut, var är det?" Eller om han lägger upp en bild på sin hund "Vilken söt hund, vad är det för ras?". Då blir det ju en naturlig start på en konversation.
  • Anonym (Vågar inte)
    Anonym (Nina) skrev 2017-02-28 20:17:20 följande:

Aha, ja då förstår jag att det känns lite konstigt att kommentera dem.

Jag tror det är helt normalt att känna sig desperat om man tar kontakt men han kommer inte att uppleva det så. Kan du inte bara lämna en kommentar och se om du får nåt svar. Formulera det som en fråga. Tex om han har en bild från en skidbacke kan du skriva - "Åh det där ser helt underbart ut, var är det?" Eller om han lägger upp en bild på sin hund "Vilken söt hund, vad är det för ras?". Då blir det ju en naturlig start på en konversation.

Tack snälla för dina tips. Problemet är bara att hans instagramkonto är låst :( så det är därför det blir så svårt att ha något att prata om :(
  • Anonym (Nina)

Ja, då blir det ju ganska svårt. Jag har inga fler konkreta tips än att jag tycker du ska våga satsa. Det är helt normalt att bli nervös och osäker men du har så mycket mer att vinna än vad du kan förlora :) Uppdatera mig hur det gick sen :)

• robbanLINDE

Hej, jag hade inget göra ikväll och så läste jag detta och PUFF! Jorå, jag har en liknande situation - kommer från ett litet ställe i mellansverige och gillar en tjej som HELT ÄRLIGT inte är mycket snygg hon, inte särskilt smart, inte smal eller har andra attribut som man kan hänga hatten på.. men jag är FAAN kär i kärringen! Så jävla kär att jag kollar in henne nästan varje dag på internet, flera gångar om dagen. Enda grejen är att hon är min "typ" och hon verkar varm. Mycket varm person. Genuin person. 

Jag vet däremot att hon "vet" att jag kollar in henne. Vet bara inte hur jag ska få en friktionsyta så det blir nåt.. 

Men sånt händer med mig ganska ofta.. fixa ideer. jag får en jävla ide som jag måste gendriva oavsett tid, kostnad eller nåt annat.. jag skulle köpa 200 AAA batterier en gång.. vet inte riktigt varför den lysande ideen uppkom eller vad det var som förorsakade det hela men Vips.. två veckor senare var 200AAA batterier inköpa från lite olika ställen.. det här "crushen" men den här tjejen tillhör den kategorin.. det händer emmellanåt.. 

ska tilläggas att jag är snäppet över 30 och hon är 25.. 

• centerMAX

Hej, jag hade inget göra ikväll och så läste jag detta och PUFF! Jorå, jag har en liknande situation - kommer från ett litet ställe i mellansverige och gillar en tjej som HELT ÄRLIGT inte är mycket snygg hon, inte särskilt smart, inte smal eller har andra attribut som man kan hänga hatten på.. men jag är FAAN kär i kärringen! Så jävla kär att jag kollar in henne nästan varje dag på internet, flera gångar om dagen. Enda grejen är att hon är min "typ" och hon verkar varm. Mycket varm person. Genuin person. 

Jag vet däremot att hon "vet" att jag kollar in henne. Vet bara inte hur jag ska få en friktionsyta så det blir nåt.. 

Men sånt händer med mig ganska ofta.. fixa ideer. jag får en jävla ide som jag måste gendriva oavsett tid, kostnad eller nåt annat.. jag skulle köpa 200 AAA batterier en gång.. vet inte riktigt varför den lysande ideen uppkom eller vad det var som förorsakade det hela men Vips.. två veckor senare var 200AAA batterier inköpa från lite olika ställen.. det här "crushen" men den här tjejen tillhör den kategorin.. det händer emmellanåt.. 

• Anonym (Lk)
    robbanLINDE skrev 2017-03-02 23:42:00 följande:

Blir äcklad av ditt inlägg. Tror hon också hade blivit det. Hur kan du kalla en 25årig tjej för "kärring"?
Svar på tråden 30 år och vågar inte höra av mig till en kille jag är intresserad av