• Anonym (Hjäääälp!!!)

Förlora sina barn!

Hej!
    Jag är tillsammans med en kille sedan 1 år. Hans ex är gift med en ny man.
    Min pojkväns ex är otroligt manipulativ och egoistisk.
    Efter deras skilsmässa för några år sedan så har hon sagt till honom att hon vill ha barnen mer än vv som de har idag, då HON saknar barnen så mycket, men att han saknar barnen är inget hon ens verkar bry sig om. Hon bor i den bostad där det bodde som gifta och nu menar hon på att barnen ej trivs och mår dåligt av att bo vv hos föräldrarna och att de vill bo mer hos henne men vågar inte säga det till sin pappa. De tycker att det är flackigt med vv.
    Hon påpekar varje dag om brister och vad som är fel som min pojkvän gör eller inte gör. Han får höra varje dag att han borde låta barnen bo mer hos henne för då passar det ju bra för oss att flytta ihop enligt henne.
    Eftersom vi har barn sedan tidigare tar vi det lugnt och är särbos.
    Min pojkvän mår väldigt dåligt över detta och jag försöker stötta, peppa och finnas som stöd men det är så svårt att se honom må så dåligt.
    Han får till sig ofta att han inte är engagerad pappa då han aldrig gör något med barnen när det är hennes barnvecka.
    Säger att det är klart att barnen ej trivs hos honom då han haft sängen obäddad, lite disk från gårdagen eller vad det nu kan vara. Går in i hans hem när barnen gått över för att hämta något och det får han sedan höra av henne.
    Jag förstår inte hur man som förälder lägger så mycket tid och energi på att utmåla den andra föräldern som dålig som hon gör.
    Han är en fantastisk pappa som ställer upp i tid och otid för sina barn. Han gör allt för de.
    Har sagt att jag tycker att de borde vända sig till familjerätten för att få hjälp med kommunikationen.
    Har ni varit i liknande sits?
    Vad kan han göra?
    Vad kan jag göra?
    Har ni nått råd så skulle jag vara tacksam.

• Svar på tråden Förlora sina barn!
  • Anonym (o)

varför har du gjort en ny tråd? du har ju exakt samma innehåll i den andra 

• Anonym (Hjäääälp!!!)
    Anonym (o) skrev 2017-02-28 19:56:20 följande:

varför har du gjort en ny tråd? du har ju exakt samma innehåll i den andra 

Hur menar du nu?
    Jag har bara skrivit denna tråd.
  • Anonym (Hjäääälp!!!)

Det finns väll inte så mycket mer du kan göra förutom att stötta. Det är alltid svårt när relationen mellan föräldrarna är dålig.

• Anonym (hm)
    Anonym (Hjäääälp!!!) skrev 2017-02-28 20:13:30 följande:
    Det finns väll inte så mycket mer du kan göra förutom att stötta. Det är alltid svårt när relationen mellan föräldrarna är dålig.
    Varför svarar du dig själv?
    Anonym (Hjäääälp!!!) skrev 2017-02-28 20:11:06 följande:
    Hur menar du nu? Jag har bara skrivit denna tråd.
    Då kanske du kan få tips från denna tråd där TS har exakt samma problem som du:
    www.familjeliv.se/forum/thread/77454616-min-pojkvan-och-hans-ex

Svar på tråden Förlora sina barn!