• Äldre 28 Feb 20:29
    3172 visningar
    5 svar
    5
    3172

    Syskonförsök letrozol Sahlgrenska

    Hej,

    Jag har pcos och hypotyreos. Har därför ingen egen ägglossning. Jag har fått hjälp av Sahlgrenska reproduktionsmedicin, lyckades med provera, letrozol och ägglossningsspruta få en dotter.

    Nu till min fråga, när det är dags för syskonförsök. Kan jag få hjälp av Sahlgrenska igen nu när jag har ett barn? Allt är ju klart med utredning, bara att börja knapra ägglossningsstimulerande igen tillsammans med provera och ägglossningsspruta. Är det bara att ringa för recept? Eller måste man börja om från början alt. Vända sig någon annanstans för att få hjälp?

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Syskonförsök letrozol Sahlgrenska
  • Äldre 1 Mar 09:13
    #1
    Älskadeunge skrev 2017-02-28 20:29:06 följande:

    Hej,

    Jag har pcos och hypotyreos. Har därför ingen egen ägglossning. Jag har fått hjälp av Sahlgrenska reproduktionsmedicin, lyckades med provera, letrozol och ägglossningsspruta få en dotter.

    Nu till min fråga, när det är dags för syskonförsök. Kan jag få hjälp av Sahlgrenska igen nu när jag har ett barn? Allt är ju klart med utredning, bara att börja knapra ägglossningsstimulerande igen tillsammans med provera och ägglossningsspruta. Är det bara att ringa för recept? Eller måste man börja om från början alt. Vända sig någon annanstans för att få hjälp?

    Tack på förhand :)


    Jag har inte pcos mm men har ändå ingen ägglossning så jag fick mitt första barn med hjälp av Pergotime. När det var dags för syskonförsök så ringde jag NÄL i mitt fall och fick utskrivet nytt recept, inga problem så långt.
  • Äldre 1 Mar 21:01
    #2

    Tack för svaret.

    Förhoppningsvis är det samma på Sahlgrenska. Känns jobbigt att inte veta om man för hjälp, men det borde man ju få.

  • Äldre 3 Mar 11:00
    #3
    Älskadeunge skrev 2017-03-01 21:01:54 följande:

    Tack för svaret.

    Förhoppningsvis är det samma på Sahlgrenska. Känns jobbigt att inte veta om man för hjälp, men det borde man ju få.


    Ja, det tycker man ju. Jag kände lite att om jag inte skulle fått hjälp hade jag vänt mig privat. Det enda jag behövde (trodde jag) var ju ett recept på Pergotime. Nu har det visat sig att det inte var så lätt att bli gravid med Pergotime andra gången, men hjälp med recept har jag fått iaf.
  • Äldre 14 Mar 12:04
    #4

    Ok, ja privat är ju ett alternativ också. Hoppas att du snart lyckas bli gravid, att pergotime ska göra susen för dig. Jag hoppas verkligen att det flyter på med recept och att jag lyckas bli gravid med letrozol när det är dags för syskonförsök.

  • Äldre 15 Mar 16:08
    #5
    Älskadeunge skrev 2017-03-14 12:04:42 följande:

    Ok, ja privat är ju ett alternativ också. Hoppas att du snart lyckas bli gravid, att pergotime ska göra susen för dig. Jag hoppas verkligen att det flyter på med recept och att jag lyckas bli gravid med letrozol när det är dags för syskonförsök.


    Ja, de slutade ju sälja Pergotime så nu kör jag med Letrozol istället
Svar på tråden Syskonförsök letrozol Sahlgrenska