• jenny8304

VUL v7 inga hjärtslag.

Hej

Idag var jag på tidigt vul, jag är i vecka 7 (6+2), men man kunde inte se några hjärtslag.

Läkaren sa att bebis satt så långt upp i livmodern så att det var svårt att se ordentligt (man såg en liten suddig bebis).

Nu undrar jag om någon varit med om nåt liknande?

• Svar på tråden VUL v7 inga hjärtslag.
  • Anonym (Nina)

Ja, var i vecka 6+1 och inget hjärta syntes.

Det är normalt.

• Anonym (Tilda)

Jag vet att många kliniker inte gör VUL förrän tidigast v.8 just för att det är väldigt svårt att se hjärtaktivitet innan dess. Lycka till med graviditeten!

• Jasmin Karlsson

Det kanske var för dålig bild också, suddigt som han sa. Det finns olika ultraljudsapparater som ger olika bra bild, han kanske hade en av de sämre...?

• Anonym (Vul)

Gjorde ett vul i v 5+2 och då syntes hjärtaktivitet. Även ett i v 8+4 där allt såg ok. Beror väldigt ofta på utrustningen hur bra de kan upptäcka hjärtat men även på läkaren. Begär ett nytt om 2 v isf

• jenny8304

Jag går på ivf på st:göran, där har dom bra utrustning... ska tillbaka nästa tisdag...

• lllycka

Hade läkarn reagerat och tyckt de va avvikande hade han sagt de, dem brukar vara noga med att inte ge "falska förhoppningar" om sånt här :) be om ett nytt VUL om en vecka eller 2 :)

• lllycka

Gjorde 3 VUL med flera dagars mellan rum för att dem inte hitta någonting och misstänkte X.

(Direkt efter positivt test borde vart typ 4+) Första dan ingenting, något tjock slemhinna men inte gravtjock.

2 dagar efter - samma sak, tjockare slemhinna men inte jätte tjock, syntes ingenting men HCG i blodet hade 3 dubblats men fortfarande under 1000, tror de va 670

3 dagar senare hade HCG stigit i raket fart! Över 2200.

Då såg man helt plötsligt hinnesäck, gulekropp & en skyyyyyyymt till foster då va jag i v 5+ inget hjärtslag, läkarn sa innan jag gjorde VUL att hjärtslag kommer vi inte att se även om det är en helt frisk graviditet.

Ska tillbaka på tisdag och då ska vi se hjärtslag sa hon annars ringer de varningsklockor. Är då i v 7+ 4

Som du märker gick de väldigt fort till att inte se absolut ingenting till att se massor! De räcker man räknat 1-2 dagar fel Max så skiljer det sig massor.

Men förstår din oro! Jag delar den med dig, är jätte nojig när det kommer till att baka bebisar i magen, man är så rädd stt de ska gå fel

• Treansresa

Sedan beror det på hur fostret växt. På mitt vul såg man inget trotts att ja visste när Äl var. 1 vecka senare såg man hjärtat och de flyttade mig 16 dagar. "skulle ha plussat 2 dagar innan befruktning " på rul flyttades 12 dagar tillbaka och bebisen hade växt ikapp sig.

Svar på tråden VUL v7 inga hjärtslag.