• Myspys_ida

Nidblödning?

Hej! Jag är ny här och undrar om ni kan hjälpa mig svara på en sak..

Slutade med P piller i juli 2016, fick då en första mens direkt efter pillerstoppet. Har inte haft mens sedan dess (alltså utan mens i 7 månader). Igår fick jag en liten blödning (ljusrosa). Inget idag. Länns inte som jag ska få mens (har ingen städmani och känner mig inte uppblåst i magen;)

Nu undrar jag: kan man ha nidblödning om man inte haft mens på så lång tid??

Och isf, kan man ha nidblödning utan andra gravsymtom?

//väntar med spänning på svar;)

• Svar på tråden Nidblödning?
  • Carambolan

Den blödning du hade efter pillerstoppet var gissningsvis inte alls mens utan bara en biverkning av pillren. Du kan ha fått en nidblödning om det var så att din ägglossning precis kommit igång och du blivit gravid på första försöket. Det kan också vara så att det är en mellanblödning för att kroppen är på väg att återhämta sig. Om du inte är gravid och mensen inte dyker upp tycker jag att du ska boka tid hos gyn, det är vanligt att ägglossningen inte kommer igång på en gång efter pillerstopp men sju månader är väldigt lång tid.

• Myspys_ida

Tack för svar:)

var tvungen att dubbelkolla i min gamla kalender där jag skrivit upp min mens, lätt att glömma;) och ser nu att jag hade mens direkt efter pillerstoppet (14/7-2016, säkert en biverkning av pillerstoppet som du skrev). Sedan hade jag mens 5-7/9-2016. Sedan dess ingen blödning, förutom igår. Om jag räknat rätt så är det väl 6 månader utan mens då.

får helt enkelt ta ett grav test om några dagar (tog ett idag med -) och se. Är ju så spännande det här så kunde inte hålla mig för att diskutera i forumet;)

• Myspys_ida

Vill bara lägga till att jag har pratat med gyn (när jag var på vårdcentralen i annat ärende). Har för mig att hon sa att jag bör kolla upp det efter ca 1 år utan mens..är ju ett halvår kvar.

Svar på tråden Nidblödning?