• marol

Provsvar syns inte i journalen

Hej uppslagsverk!

Är det någon som vet varför jag inte kan se mina provsvar av blodprov i min journal som finns på internet/tjänsten mina vårdkontakter? Enda jag kan se där är att jag besökt en vårdcentral en gång, föga intressant fakta

Jag har fått svar på några av de blodprov jag lämnat muntligen och de var bra, men jag skulle ju vilja veta vad värdena var som den nyfikna och analytiska individ man är men mest undrar jag varför inte svaren finns där...? Ska de inte göra det för det finns ju liksom en rubrik i journalen som heter Provsvar.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Provsvar syns inte i journalen
  • rox

Jag var själv nyss in på webbsajten Mina vårdkontakter och tittade på provsvaren som togs för 1-2v sen. Fanns under Provsvar har jag för mig om det finns en sån rubrik.

• stocktown85

Hej!
    Det är inte alla landsting som tillhandahåller den informationen genom 1177 tjänst.

Vilket jag personligen tycker är bra, tänk vad människor skulle sitta och oroa sig i onödan!

• marol

Östergötland som jag tillhör står med i listan i alla fall på regioner som tillhandahåller denna funktion...

Jag tog mitt första blodprov 17/2 och det andra 23/2. Det 17/2 tycker man ju skulle vara med

Tror och vet att folk oroar sig över att ha tillgång till resultat men tror även att man kan oroa sig och stressa upp sig över just det faktum att man inte har specifika resultat för då undrar man över det :-P Tycker att resultatet tillhör mig och därmed ska finnas för mig. Men säkert skulle jag få svar om jag ringde och kommer kanske få senare i processen. Litar på att testerna är bra när de säger det men lite nyfiken är man angående spann osv :)

• Fnollet
    marol skrev 2017-03-01 23:47:26 följande:

Östergötland som jag tillhör står med i listan i alla fall på regioner som tillhandahåller denna funktion...

Jag tog mitt första blodprov 17/2 och det andra 23/2. Det 17/2 tycker man ju skulle vara med

Tror och vet att folk oroar sig över att ha tillgång till resultat men tror även att man kan oroa sig och stressa upp sig över just det faktum att man inte har specifika resultat för då undrar man över det :-P Tycker att resultatet tillhör mig och därmed ska finnas för mig. Men säkert skulle jag få svar om jag ringde och kommer kanske få senare i processen. Litar på att testerna är bra när de säger det men lite nyfiken är man angående spann osv :)

Har du tagit proverna på en privatägd vårdcentral eller kommunens?
  • marol
    Fnollet skrev 2017-03-02 02:39:05 följande:

Har du tagit proverna på en privatägd vårdcentral eller kommunens?

Kommunens antar jag det är.
  • Fnollet
    marol skrev 2017-03-02 06:35:16 följande:

Kommunens antar jag det är.

Ja, då borde det rimligtvis visas i din journal. Har du loggat in och kollat under "provsvar"?
  • marol
    Fnollet skrev 2017-03-02 14:25:02 följande:

Ja, då borde det rimligtvis visas i din journal. Har du loggat in och kollat under "provsvar"?

Ja :) men finns inget där... kanske dröjer längre än vad som gått innan de lägger in.
Svar på tråden Provsvar syns inte i journalen