• Klabben

Apotekets graviditetstest?

Hej!

Jag är lite nyfiken på om det finns någon här som har testat positivt tidigare än BIM med Apotekets graviditetstest? Vi håller på att skaffa barn nu och precis som många andra så har jag blivit otålig och testtokig! :P Har hittills kört med Clear Blue digital, men tänkte att att jag nu skulle testa något annat för att få lite variation och komma undan lite billigare, så jag grabbade åt mig ett av Apotekets egna utan att läsa på det. När jag sedan kom hem såg jag att testet kunde utföras tidigast den dag då mensen var beräknad. Enligt min app och en "vanlig" cykel borde jag ha mens imorgon, men pga att min mens haft en längre cykel tidigare med 1-2 extra veckor + att jag i december hade ett mycket tidigt missfall så tror ag inte att den skulle komma då iaf... Min fråga hur som helst är alltså: Finns det någon här som har testat positivt tidigare än BIM med Apotekets graviditetstest?      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-03 09:14
    Det är Apotek hjärtats test btw! :)

• Svar på tråden Apotekets graviditetstest?
  • The__Rose

Jag testade dagen innan BIM med ett från Apoteket, vet dock inte om det var från Apoteket hjärtat och jag fick positivt! ????

• Klabben

Okej :) Grattis! Jag testade precis, men då var det inte morgonurin och jag har som sagt haft en utdragen cykel och testet var VÄLDIGT negativt... :/

• Mila

Lite svårt att gå på att de skriver att tester kan utföras en viss dag innan BIM då allas cyklar ser så olika ut.

Även fast man har en cykel på 28 dagar så är det ju nästan aldrig att man har ägglossning på dag 14.

Och det är från ägglossning man säkrare kan veta när man kan testa.

Alltså om du har en cykel på 28 dagar, men ägget inte släpper förns på dag 19, så är det nästan helt säkert att det är för tidigt att testa 1 dag innan BIM. Då du bara är på äl+9

Men om jag istället också har en cykel på 28 dagar men får ägglossning på dag 15 så får jag nog två streck 1 dag innan BIM. Då jag är på äl+13.

Hoppas du förstår vad jag menar :)

Istället för att köpa massa såna dyra test så rekommenderar jag att du köper stickor till tex billigatester.se eller Testlagret.se Jätte bra test!

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • sw1986

Sist jag var gravid så var deras test neg, fast cb + var svagt positivt några timmar senare.

• syntharen
    Mila skrev 2017-03-07 21:37:16 följande:

Lite svårt att gå på att de skriver att tester kan utföras en viss dag innan BIM då allas cyklar ser så olika ut.

Även fast man har en cykel på 28 dagar så är det ju nästan aldrig att man har ägglossning på dag 14.

Och det är från ägglossning man säkrare kan veta när man kan testa.

Alltså om du har en cykel på 28 dagar, men ägget inte släpper förns på dag 19, så är det nästan helt säkert att det är för tidigt att testa 1 dag innan BIM. Då du bara är på äl+9

Men om jag istället också har en cykel på 28 dagar men får ägglossning på dag 15 så får jag nog två streck 1 dag innan BIM. Då jag är på äl+13.

Hoppas du förstår vad jag menar :)

Istället för att köpa massa såna dyra test så rekommenderar jag att du köper stickor till tex billigatester.se eller Testlagret.se Jätte bra test!

Fast det är inte jättemånga som har en så kort lutealfas dock, alltså tiden mellan ägglossning och mens. Har man bara 9 dagar därimellan är det svårt att bli gravid eftersom mensen stöter ut en ev graviditet just för att hormonerna inte hunnit bli så höga. Därimot så är det som du skriver inte alltid man har ägglossning på just dag 14 men då brukar man ha en längre cykel. Jag har t.ex ofta ägglossning på dag 18-22 och har 15-16 dagar mellan ägglossning och mens. Det gör att jag har en cykel på 33-38 dagar. Ofta vet jag ju när jag har ägglossning och därmed också när mensen borde komma och då kan jag skriva att jag fick positivt 4 dagar innan bim
  • Klabben

Jag har en längre menscykel på 1-2 veckor extra från en... "vanlig". Jag har heller inte tagit reda på vart min ÄL ligger, utan kör bara på lite halvavslappnat hela tiden :P Lyckades bli gravid i december, men det slutade i tidigt missfall. Vet inte exakt när i processen det blev positivt den gången. Men det är väl bara att vänta och se. Knarkar gravtest just nu och har beställt billiga från Testlagret. Hittills har alla varit negativa, men ingen mens ha kommit. Dock behövs nog någon vecka eller två till för att jag ska våga kalla den sen...

• Mila
    syntharen skrev 2017-03-08 07:34:47 följande:

Fast det är inte jättemånga som har en så kort lutealfas dock, alltså tiden mellan ägglossning och mens. Har man bara 9 dagar därimellan är det svårt att bli gravid eftersom mensen stöter ut en ev graviditet just för att hormonerna inte hunnit bli så höga. Därimot så är det som du skriver inte alltid man har ägglossning på just dag 14 men då brukar man ha en längre cykel. Jag har t.ex ofta ägglossning på dag 18-22 och har 15-16 dagar mellan ägglossning och mens. Det gör att jag har en cykel på 33-38 dagar. Ofta vet jag ju när jag har ägglossning och därmed också när mensen borde komma och då kan jag skriva att jag fick positivt 4 dagar innan bim

Var bara ett exempel :) vet att man oftast men tyvärr inte alla, har längre luthelfas. Jag själv har 11 dagars lutealfas.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Apotekets graviditetstest?