• Anonym (undrar)

När fick era tonåringar sova över hos killen?

Väljer att vara anonym eftersom jag inte vill riskera att någon som läser detta känner tonåringen ifråga IRL.
    Jag har en femtonårig bonusdotter, hon går i åttan. Hon vill sova över hos sin pojkvän. De har varit ihop drygt en månad. Hennes pappa och mamma vill inte det utan tycker att hon kan vänta. Hon har visserligen redan upplyst dem om att hon har haft sex med honom, men de tycker att det här med att sova över är att ta det en nivå längre, så de har sagt nej. Nu undrar hon hur länge hon ska behöva vänta. De vet inte vad de ska svara.

Hur har ni som har tonårsdöttrar gjort? Har det varit upp till barnet att bestämma? Har ni haft någon viss ålder? Har det berott på hur lång relationen har varit?

• Svar på tråden När fick era tonåringar sova över hos killen?
  • Larsson

hej hej

jag fick sova hos min dåvarande pojkvän när jag gick i åttan,visseligen ställde hans mamma in en tältsäng jämte hans
    vet familjen redan att de har sex så borde det ju inte vara nåt problem,det brukar ju vara det som är det föräldrar är rädda för.

det blir säkert en annan sak när min lillkille växer upp och bli 15

• roha

jag fick sova över hos mina pojkvänner fr.o.m. den dan jag flyttade hemifrån!
    Det va inte ens lönt att fråga innan dess.

• Krodan

Jag var 16 när jag fick sova över hos min kille, men då gick jag i 1:an på gymnasiet!

• Anonym

När jag var 15 år sov vi över hos varandra. Min mamma såg bara till att vi skyddade oss när vi hade sex.

• Qliana

Min kille fick sova över hos mig när jag var 14 år. Vi hade då varit tillsammans i 6 månader. Jag fick absolut inte sova hos honom (vet inte varför). Tror vi hade varit tillsammans i 1 år innan jag fick sova över hos honom och då ställda hans mamma in en tältsäng bredvid hans...jag blev jättebesviken

Vi hade inte sex den första tiden, men allteftersom tiden blev längre så gjorde vi mer och mer saker. Och detta gjordes på dagtid och inte nattetid. När vi väl börjat ha sex så skedde det även på nätterna.

• Max mamma

Jag skulle precis fylla 16 år när jag sov över hos min kille!

• Tesie

Vi fick sova över hos pojkvänner när vi var drygt 15 år (jag o min tvillingsyster) och det efter att vi upplyst vår mamma att barn, det kan man göra på dagtid med!

• MARIA99

Jag var 16-17 då...hade iof inga pojkvänner innan det heller men tror ej jag fått det på högstadiet.

• Junibarn

Tror jag gick i 9:an eller slutet på 8:an då jag för första gången sov över hos min pojkvän.

• Anonym

Jag fick börja sova över när jag var 17 hade då varit ihop med killen i ca 3mån och jag fick en ordentilig genomgång av hur prevmedel fungerar och blev även tillsagd att gå och skaffa p-piller

Svar på tråden När fick era tonåringar sova över hos killen?