• moaguuun

Vad har ni för lampa i vardagsrummet?

Jag ska flytta och har svårt att hitta lampor. Någon som har tips? Inte för dyrt.
    Jag har tittat lite på denna: https://www.dukat.se/product/skira-round-outdoor---utomhuslampa-i-tyg men den kanske blir för stor? Den är egentligen för utomhusbruk men det var den gråa färgen jag fastnade för sedan känns det som det blir en mysig känsla med en tyg lampa. Om någon har en liknande får man gärna lägga ut en bild på hur det ser ut i sin helhet. Eller skriv gärna vilken lampa ni har.

• Svar på tråden Vad har ni för lampa i vardagsrummet?
  • Aniiee

Mormors kristallkrona har jag i taket i vardagsrummet.

Och, nja, den där kan du knappast ha innomhus. 70 cm! Här hemma skulle den hamna en halvmeter från golvet ungefär..... (eller ok, typ 1.20, dvs i höjd med mina tuttar.....)

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • FrökenMp

Finns en liknande för inomhusbruk som heter Dalsland från himla. Jättefin!

Har själv en eos fjäderlampa:)

• moaguuun

Det är ganska högt till tak där men jag vet inte, den kanske blir för stor... Jag ville gärna ha en mörkgrå, hittar inte en liknande för inomhus i tyg.

• Fnollet

Det beror väl lite på vart du har den :) den är rätt stor som andra påpekat, men sålänge den inte är ivägen ska det nog funka :)

Jag har bland annat en PH lampa i vardagsrummet, och en kristallampa från min mormor i köket

• Monchichier

Tavelbelysning bakom soffan, en golvlampa i ena hörnet, fyra glödlampor i ena fönstret. Tre designer glasblåsta "lampskärmar" över matbordet och en stor lampa från Mio (som inte säljs längre) över vardagsrumsbordet. Förut hade vi Ikeas lampa rigolit istället för miolampan.

om du vill gå på "myskänslan" ska du satsa på fler små lampor än en stor.

• Fnollet
    moaguuun skrev 2017-03-05 00:26:11 följande:

Det är ganska högt till tak där men jag vet inte, den kanske blir för stor... Jag ville gärna ha en mörkgrå, hittar inte en liknande för inomhus i tyg.

Vad jag fattade på sidan som du länkade till, är att inomhuslampan bara är 10 cm kortare. Så jag tror inte det gör så mycket skillnad av att ha utomhuslampan. Viktigast är att du tycker den är fin, och gillar färgen. Så hade jag varit dig så hade jag kört på den gråa :)
Svar på tråden Vad har ni för lampa i vardagsrummet?