• Mamma Evve

    Nån som haft blödning med 2 ägg och ändå fått + på TD?

    Hej på er alla ruvare där ute! Har någon av er fått tillbaka 2 st , fått blödning nästan som mens men ändå plussat på TD? Jag  e på RD 12 av 15 idag och blöder. Jag tycker inte att det e som en vanlig mens vilket det har varit de andra gångerna vi misslyckats. Har hört talas om detta med " Vanishing Twin" och läst både att det ena ägget/embryot kan blöda ut typ som en mens men också att kroppen liksom absorberar upp det ena ägget ibland. Blödningen har ökat något från igår men jag har klarat mig med trosskydd. Men nu e dom slut så då får jag använda en liten binda.Det blir blod på pappret när jag varit på toa, kommer blod när jag sätter in Lutinus och små skvättar i bindan/trosskyddet. Jag hittade ett tidigt test från RFSU  hemma som jag tog förut. Jag tyckte att jag kunde ana en liiiiten svag skugga men det var förmodligen bara en önskan. Jag brukar inte tjuvtesta men nu ville jag liksom bara få det bekräftat. Det misslyckas antagligen denna gång också.  Nån som har en solskenshistoria och vill dela med sig?
     Kram alla ruvare!

  • Svar på tråden Nån som haft blödning med 2 ägg och ändå fått + på TD?
  • Anonym ((M))

    Ja, det hände mig! Jag fick alltid rejäl blödning, som en vanlig mens, före testdag de gånger vi misslyckades med IVF. Den gången vi lyckades blödde jag också, men betydligt mindre. Behövde använda trosskydd några dagar. 2 embryon hade satts in men endast det ena fäste. Håller tummarna för att det går vägen!

  • Mamma Evve
    Anonym ((M)) skrev 2017-03-06 13:16:21 följande:

    Ja, det hände mig! Jag fick alltid rejäl blödning, som en vanlig mens, före testdag de gånger vi misslyckades med IVF. Den gången vi lyckades blödde jag också, men betydligt mindre. Behövde använda trosskydd några dagar. 2 embryon hade satts in men endast det ena fäste. Håller tummarna för att det går vägen!


    Åh tänk om jag också kunde ha sån tur! Jag har dock inga höga förväntningar tack vare min erfarenhet men jag får helt enkelt hålla mig till onsdag!

  • Snuttis2

    En av mina närmsta vänner fick 2 insatta, fick en tokblödning och tänkte att det var kört! Men det blev en dotter som idag är 5 år!

Svar på tråden Nån som haft blödning med 2 ägg och ändå fått + på TD?