• Mammatilltrestycken

    Baby jogger city mini GT

    Har en Baby jogger city mini GT sen innan, använd som sittvagn. Då vi väntar syskon i juni behöver vi nu köpa en liggdel men är så kluven. Min magkänsla säger deluxe liggdelen men står och velar mellan deluxe och compact.

    Vilken föredrar ni? För och nackdelar med de båda?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Baby jogger city mini GT
  • Duefigli

    Hej!

    Vi har en compact till vår dubbelvagn. Den är verkligen komakt kan man säga, men å andra sidan så är det nu när lillasyster är som minst som vi behöver rymma som mest - bebis, overall och åkpåse. I takt med att hon växer närmar vi oss våren och när det blir trångt kanske man kan hoppa över åkpåsen och lägga i en extra filt.

    Ni som får bebis i juni kommer ju klara er galant med en compact i början, men frågan är ju om den räcker till när bebisen är några månader och det blir kallt och behövs åkpåse? Babyjoggern är ju kanske inte den vagn som man sätter bebisen i supersnabbt heller, till skillnad från vagnar med exempelvis ergositsar som är vända mot föräldern.

  • ika_109

    Hej,

    Vi har visserligen en City Select men valde till en Deluxe dock så har jag inget att jämföra med men har varit jättenöjd med liggdelen, stor och rymlig med vit inredning som jag föredrar framför allt svart och grått.. däremot så är ju sufletten alldeles för kort en det är ett genomgående problem med ALLA ligg och sittdelar tycker jag, den där solen smiter alltid in precis under den nedre kanten...

  • Jimahen89

    Vi köpte deluxe. Använde gtn som liggvagn bara.. compact liggdelen hade aldrig räckt mer än kanske 3 månader då den är väldigt liten. Vi bytte till sittdel vid 5 månader men då köpte vi en Emmaljunga super Viking istället för ville inte vända sonen framåt så tidigt. Vi hade kvar GT och sen sonen var ca 2 och bara ville sitta framåtvänd så sålde vi Emmaljunga och hade bara GT och har fortfarande den. Tycker det är en otroligt bra vagn.

Svar på tråden Baby jogger city mini GT